Er det sygdom ????
Fra : Henrik Lykke Jensen

Dato : 25-03-06 08:54

Hej NG

Jeg har købt et brugt 180 l akvarium for ca. 1 månede siden, og det er oppe
og kører. Jeg har dog det store problem, af fiskene dør, og det har de gjort
fra starten.

Jeg har stadig nogle af de første fisk som stadig lever, og de ser ud til at
trives rigtigt godt. Det drejer sig om nogle sorte scalarer, 3 maller, et
par glas-maller og nogle guppyer. Der er så en dværg-gurami og en
guld-gurami, hvor den anden part er død. Der er et par arter mere jeg ikke
lige kan huske navnene på.

I går købte jeg så 2 sommerfugleciclider, og den ene trives fint, men den
anden står allerede på bunden og ser ikke ud til at have det ret godt, og
sådan er der hver gang der kommer nye fisk i. Den ene dør.

Jeg har prøvet at give vandet contralck (et middel mod hvide pletter) efter
råd fra fiskeforretningen, men har tilsyneladende ikke hjulpet.

Jeg har fået vandet testet for 6-7 ting, og det eneste der var lidt for højt
var kalkindholdet.

Hvad kan der være galt?

Håber i kan hjælpe

//Henrik Sparre

Fra : Kell Petersen

Dato : 22-06-06 12:15

> [...]
> anden står allerede på bunden og ser ikke ud til at have det ret godt, og
> sådan er der hver gang der kommer nye fisk i. Den ene dør.

Scalarerne er ihvertfald rovfisk..
De ville snuppe neon , guppy og andet småt hver nat , i dagtimerne,står de
bare og ser pæne ud..
Så hvis du ikke kan finde nogle af de andre ,, (intet lig ) så er det
grunden.
De andre kan så have stress , af at blive jagtet rundt hele natten , så de
bare står og gisper , og frygter den kommende nat..

Sørg for massere af gemmesteder , hvis Scalarerne ikke skal holde fest ,
hver nat