Aflæse filers tidsstempel med Borlands C++~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-06 14:35

Hej alle

Hvordan kan jeg aflæse filernes tidsstempel i C? Jeg benytter
Borlands gratis C++ version 5.5.

Jeg har noget kode der virker, for jeg læse i et par h-filer og
fandt den 'interne' _dos_getftime(), men jeg får en advarsel om
at den er udfaset.

Findes der en bedre løsning?

--
Bertel

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 24-03-06 17:18

> Findes der en bedre løsning?

Googlede lidt og fandt denne C++ version:

http://www.scs.fsu.edu/~burkardt/cpp_src/timestamp/timestamp.html

og en C version:

http://www.fobbit.com/voip/v0.56/vserver/timestamp.c

Prøvede lige at kompilere C++ versionen - fungerer så vidt jeg umiddelbart
kunne vurdere.

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 24-03-06 17:33

Det gik lige op for mig, at jeg ikke svarede på det du spurgte om (at læse
en fils tidstempel og ikke den aktuelle tid) ... beklager fejlen

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-03-06 19:56

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Hvordan kan jeg aflæse filernes tidsstempel i C? Jeg benytter
> Borlands gratis C++ version 5.5.

Hvis programmet kun skal køre på MS-Windows kan du bruge Win32 API
funktionen
FindFirstFile

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-06 20:21

On Fri, 24 Mar 2006 14:35:28 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvordan kan jeg aflæse filernes tidsstempel i C? Jeg benytter Borlands
> gratis C++ version 5.5.

Det du vil, er et kald til OS API, hvorfor der ikke findes en generel
løsning i C++. Ønsker du derfor portabel kode, må du thy til en række
#ifdef. Det optimale er en headerfil for hver understøttet platform:
#ifdef __WIN32__
#include "win32.h"
#endif
#ifdef __GNU__
#include "linux.h"
#endif

etc.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-03-06 20:44

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har noget kode der virker, for jeg læse i et par h-filer og
> fandt den 'interne' _dos_getftime(), men jeg får en advarsel om

Du kan bruge stat (eller _stat), den findes til både windows
og linux.

Hvis det er windows kan du også bruge GetFileAttributesEx.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-06 15:18

Bertel Brander skrev:

> Hvis det er windows kan du også bruge GetFileAttributesEx.

Tak for hjælpen til alle. Jeg har nu nogle metoder at vælge
imellem.

--
Bertel