Sporefrø og mad
Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-03-06 22:23

Jeg lod mig friste af en sporefrø til mit selskabsakvarie for et par uger
siden, men jeg er bekymret for hvor meget mad den får. Giver frosne røde
myggelarver én eller to gange om ugen og levende hvide, når jeg støder på
dem, men frøen er ikke nær så kvik som fiskene, der som regel får ædt det
hele, før den overhovedet opdager der er mad. Hvad hulen gør man ved det?
Skal jeg fange den engang imellem og fodre den seperat? Eller forsyner den
sig på andre måder?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-03-06 09:50

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> Skal jeg fange den engang imellem og fodre den seperat? Eller forsyner den

se:
http://akva-net.hjem.myinternet.dk/frog2.htm
under foder.

Hilsen Mikkel (og google)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 27-03-06 22:22

Mikkel Lund wrote:

> se:
> http://akva-net.hjem.myinternet.dk/frog2.htm
> under foder.
>
> Hilsen Mikkel (og google)

Jeg har været der, men jeg syntes ikke siden gav et entydigt svar. Gutten i
dyreforretningen siger at den nok skal klare sig, men jeg synes nu det er
meget lidt mad den ser ud til at få.

Fra : noone

Dato : 30-03-06 20:16

> Gutten i dyreforretningen siger at den nok skal klare sig, men jeg
> synes nu det er meget lidt mad den ser ud til at få.

De skal godt nok heller ikke bruge så meget, de er jo ikke ret store.

Er det sporefrøer ellerdværgsporefrøer, du har? Sidstnævnte bliver ikke
mere end 3 cm lange mens hunnerne hos sporefrøen vel kan blive 12-15 cm.

Hvis det er dværgsporefrøer, er der en god artikel om dem i Nordisk
Herpetologisk Forenings blad fra november/december 2001 - det kan
lånes/læses på en del velassorterede biblioteker.

noone