jeg søger en flamme som følger cursoren
Fra : Karlo Smartii

Dato : 21-03-06 07:53

Jeg søger en Flash effekt hvor en flamme følger curseren når man trækker
cursoren rundt på skærmen. Er der nogen som kan anvise en webadresse med en
tutorial eller med original filen. Det er nogle år siden at jeg stødte på
effekten, men kan ikke huske adressen. Det er utroligt flot lavet og flammen
ligner en rigtig flamme som om at det er en film af en flamme som følger
cursoren.

Fra : Nørd

Dato : 21-03-06 10:55

Kan du bruge denne her, god fornøjelse. Mvh. Nord.

//Create clip objects
flame = createEmptyMovieClip("flame",2);
cube = createEmptyMovieClip("cube",3);
drip = createEmptyMovieClip("drip",1);

//create function
this.onEnterFrame = function() {

//Create and define function variables
x=_xmouse;
y=_ymouse;
test=test+1;
b = Math.random()*40;

//Define cube movement variables
if(test<41){
slide = slide+1;
}
if(test >40){
slide = slide-1;
}
if(test>79){
test = 0;
}

//Drip properties
if(x<75){
m =100;
}
else{
m = 0;
}
drip.clear();
drip.lineStyle(1,0x0000FF,m);
for(d=Math.random()*75;d<75;d=d+Math.random()*50){
drip.moveTo(40,75+d);
drip.beginFill(0x0000AA,m-50);
drip.curveTo(35,75+d,40,60+d);
drip.curveTo(45,75+d,40,75+d);
drip.endFill();
}

//Cube properties
cube.clear();
cube.moveTo(40,20+slide);
cube.lineStyle(1,0x0000FF,100);
for(h=20;h<41;h=h+20){
cube.beginFill(0xAAAAFF,20);
cube.lineTo(60,h+20);
cube.lineTo(40,h+40-slide);
cube.lineTo(20,h+20);
cube.lineTo(40,h+slide);
cube.endFill;
cube.moveTo(40,40+slide);
}
cube.beginFill(0xAAAAFF,20);
cube.lineTo(40,20+slide);
cube.lineTo(60,40);
cube.lineTo(60,60);
cube.lineTo(40,40+slide)
cube.endFill();
cube.beginFill(0xAAAAFF,20);
cube.lineTo(40,20+slide);
cube.lineTo(20,40);
cube.lineTo(20,60);
cube.lineTo(40,40+slide)
cube.endFill();
cube.moveTo(40,80-slide);
cube.beginFill(0xAAAAFF,20);
cube.lineTo(40,60-slide);
cube.lineTo(60,40);
cube.lineTo(60,60);
cube.moveTo(40,80-slide);
cube.beginFill(0xAAAAFF,20);
cube.lineTo(40,60-slide);
cube.lineTo(20,40);
cube.lineTo(20,60);
cube.moveTo(40,80-slide);
cube.endFill();

//Flame properies
flame.clear();
for(i=6;i<35;i=i*1.2){
c= Math.random()*b+10;
flame.beginFill(0xFF5500+b*2,c);
flame.moveTo(x,y);
flame.curveTo(x+i,y,x,y-(i*2)-b);
flame.curveTo(x-i,y,x,y);
flame.endFill();
}
}

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-03-06 21:27

"Karlo Smartii" <hyui@mpoom.com> wrote in message
> [...]
flammen
> ligner en rigtig flamme som om at det er en film af en flamme som følger

Hej

Jeg kan også huske, at man engang kunne få et lille billede
af Britney Spears til at følge cursoren

Jeg prøvede lige at skrive cursor animation i Google og
fik bl.a.

http://www.anicursor.com/tutorial.html

http://www.aha-soft.com/faq/q19.htm

Ved ikke, om det er sådan noget du er ude efter?

Hilsen Martin