bukke
Fra : ove pedersen

Dato : 17-03-06 20:34

--
O.PEDERSEN
Er det mon lovligt at nedskyde en buk på ens revir, som er blevet
påkørt og derved går og halter.

Fra : Lasse

Dato : 17-03-06 21:23

Jeg ved ikke om det er lovligt, men hvis dyret led, og du kan se den ikke
lige kommer sig, så havde jeg skudt den. Det er trods alt de fleste jægeres
mening at alt vildt skal have et godt liv mens de lever, og skydes på en
ordenlig måde ..

Lasse

Fra : Philip

Dato : 17-03-06 22:51

..

Vi kunne jo spørge "landsforeningen mod jagt" hvad man skal gøre, men her
skal de nok holde snuden for sig selv.

Du kan jo aflive dyret i henhold til dyreværnsloven, det ville jeg selv have
gjort lige med det samme.
philip

Fra : Kito

Dato : 18-03-06 08:35

> [...]
> --
> O.PEDERSEN
> Er det mon lovligt at nedskyde en buk på ens revir, som er blevet

Jeg vil sige det på den måde at hvis det kommer ind under dyreværnloven, ja
så må du godt hvis det er dyrplageri at lade den leve.
Hvis den nu kun har forstuet benet og på sigt vil komme sig så er det ikke
under dyrværnloven, men ulovligt jagt.
Det bedste du kan gøre er at kontakte den lokale vildtkonsulent, som helt
sikker vil hjælpe dig. >

med venlig hilsen
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 15:16

hvis du gør det er det ulovlig jagt og du vil få en bøde. derimod kan du
ringe til falck og få dem til at tage sig af det. personligt vil jeg bare
klare problemet, og ladevære med at snakke om det til nogen.

MVH. Jens P.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 21-03-06 14:22

jens P. wrote:
> hvis du gør det er det ulovlig jagt og du vil få en bøde. derimod kan
> du ringe til falck og få dem til at tage sig af det.
______________________________________

Ja hvis han gør det med jagt for øje, men ikke hvis han (som andre også
skriver) afliver den i henhold til dyreværnsloven. Faktisk har han som
jagtuddannet nærmest pligt til det ifølge min jagtlærer, da jeg tog tegnet
sidste år! :-/

> personligt vil jeg bare klare problemet, og ladevære med at snakke om det
> til nogen.

Det er også det rigtige at gøre og fuldt ud lovligt.

--
Jacob Christiansen
Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig