Lystmord
Fra : Lasse Schmidt

Dato : 17-03-06 13:15

Fortæl mig lige hvorfor det ikke er lystmord, at skyde et dyr i den danske
natur. Et dyr som føler præcis den samme smerte som dig og mig. Og fortæl
mig lige, hvorfor du mener, at dette dyr skal dø.

Fra : Jack Jensen

Dato : 17-03-06 14:21

"Lasse Schmidt" <lasse.schmidt@mail.dk> wrote in message
> Fortæl mig lige hvorfor det ikke er lystmord, at skyde et dyr i den danske
> natur. Et dyr som føler præcis den samme smerte som dig og mig. Og fortæl
> mig lige, hvorfor du mener, at dette dyr skal dø.

Selvfølgelig er det lystmord - vi går jo ikke på jagt af tvang.
Hvad er der galt i det?
Jeg skyder dyr så hurtigt og effektivt som muligt - og jeg spiser dem
bagefter.

Spiser du gris, kylling osv. - Tror du, de bliver født i en dybfryser?
De bliver slagtet - er det forkasteligt?

/Jack

Fra : Lasse

Dato : 17-03-06 21:28

Ja, her har vi atter en "stue" jagtmodstander .. Jeg kan ikke tage den
udtaelse der alvorligt, men vil du lytte til hvorfor vi går på jagt, hvad
der sker på jagten, hvad vi gør for naturen, og for dyrene, og hvad der
ville ske hvis ikke vi var der, og hvad det ville koste dig af skattekroner,
ja så skriv, og du får svar .. Men lige for en god ordens skyld, skriv lige
lidt pænt, ikke sådan : """ Og fortæl

Lasse

Fra : Kito

Dato : 18-03-06 08:25

"Lasse" <lasse@SLETpostbilen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lasse
>

> ">> Fortæl mig lige hvorfor det ikke er lystmord, at skyde et dyr i den

Jeg har prøvet at finde deres hjemmeside www.antijagt.dk men den er enten
nedlagt eller også er der noget ivejen med min computer.
Det var også underholde læsning. Jeg tror et eller andet sted, at de tager
deres sag alvorlig, men da har jo heller aldrig prøvet at sætte sig ind i
hvad der sker i den virkelige verden. >
Nu starter hele balladen ( buggejagt) igen med de små rådyr der bliver kørt
ned pga, af de fæle jægere skyder alt ned for fode, ja vi skræmmer helt
sikker, alt ud af skoven med vores opførsel i naturen.Der er ingen anti
jæger der har prøvet at sætte sig ind i hvad der sker, når råen skal føde de
de nye lam, og derved selv jager sit gamle afkom ud i trafikken mm.
Antijæger tror at dyrene bare går rundt sammen som i paradis have. Havde det
så bare været fodbold så kunne man skrive at "der er så meget kvinder ikke
forstår"
Men bortset fra dette, så er det en nydelse at se alle de dyr på markerne
netop lige nu.

med venlig hilsen
Poul

Fra : Kito

Dato : 18-03-06 11:15

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke forstår"
> Men bortset fra dette, så er det en nydelse at se alle de dyr på markerne

Sorry jeg kan heller ikke stave
vi prøver igen "BUKKEJAGT"

Fra : GS

Dato : 18-03-06 18:25

Der er kun to muligheder hvis du vil have kød på bordet. Selv at slå dyret
ihjel, eller også at betale andre for at gøre det.

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 18-03-06 21:07

Jeg skylder måske og oplyse, at jeg selv var jæger som helt ung. Og ja, min
gamle far lærte mig, hvor rigtig det var. Så jeg kender en del til jagt, og
har da også set hvor meget gru, der kan være forbundet med denne hobby. Jeg
tænker hermed specielt på, hvor ofte vildtet bliver anskudt. Noget af det
mest makabre, var engang hvor en af mine jagtkammerater nærmest skyd det ene
forløb af en stor kronhjort. Hjorten fandt vi først et par dage senere. Her
viste det sig, at vores støvere havde ædt hjorten levende.
Denne historie er desværre kun en ud af mange uheldige historier hvor
vildtet er blevet skamskudt. Og så var der jo også dengang hvor jagten
startede med en lille dram i jagthytten. Efter et par timer havde vi alle
fået så hatten passede, og vi slingrede op til vandhullet, hvor vi bare stod
og sendte den ene haglbyge efter den anden afsted mod en flok kornfede
halv-tamme ænder, som var blevet lukket ud i vandhullet kort tid forinden.
Da vi alle havde fået stillet vores vanvittige behov, og røgen havde lagt
sig, kunne vi alle til vores rædsel se, at en af os havde skudt jagtklubbens
dyreste og mest veldresserede tyske ruhår. Den lå stendød på den anden side
af vandhullet.
Et ordsprog siger, at man bliver klogere med alderen, og da jeg var først i
tyverne, forstod jeg langsomt hvor forfærdeligt en gerning, man gør ved at
slagte dyrene i vores fælles natur. Nej, lad de professionelle skytter, som
fx skovfogeder stå for balanceansvaret, og brug lidt flere skattekroner på
mere vildthegn på de mest udsatte steder.
Jo, jeg nyder da også en bøf en sjælden gang imellem. Og det er da også
forfærdelig, at vi kloge dyr spiser de dumme dyr. Men heldigvis afliver vi
dem på en meget mere human måde, end måden hvorpå hovedparten af vildtet
bliver dræbt.
Men også her er det politikernes ansvar. Alene det at de nu har legaliseret
jagt med bue og pil, fortæller alt om deres manglende forståelse for
dyreværnsloven; "Dyreværnsloven skal sikre dyrene mod smerte, lidelse,
angst, varigt men og væsentlig ulempe". Jagt med bue og pil, kan kun
beskrives med et ord, nemlig; "makaber".
Sluttelig vil jeg sige, at jeg kender ikke en eneste jæger som tænker "nu
hjælper jeg naturen, ved at skabe balance i dyrelivet" når han trykker på
aftrækkeren. Nej, det er bare nogle løgnagtige floskler, som bagefter bliver
brugt til at kamuflere, dette syge behov for at dræbe et dyr.
Næste gang du får denne meget uheldige trang, så snup dit kamera i stedet
for dit gevær. Langsomt vil du opleve, at glæden er langt større, ved ikke
at dræbe dyret. Et billede er et langt bedre trofæ. Og du kan glæde dig
over, at du stadig kan opleve dette dyr ude i naturen.

Fra : Michael Frandsen

Dato : 18-03-06 21:56

hej Lasse

det er da rart at se at du er holdt med at gå på jagt, for på den måde du
drev jagt på, skulle du vist aldrig have haft lov til at løse jagttegn.
Alene det at man ikke fik professionelle (sweisshunde) til at eftersøge et
krondyr.
Samt hvordan kom i hjem efter en jagt, med alle de drammer i fik?
Jeg syntes at du skulle prøve at deltage i en af de mange publikumsjagter
der afholdes hvert år, så kan du se med egne øjne at nutidens jægere IKKE er
som du husker dem.

med venlige jægerhilsner
Michael

Fra : J S L

Dato : 19-03-06 12:21

DONT FEED THE TROLLS................

Fra : Lasse

Dato : 19-03-06 13:26

Ja korret Michael . Denne slags jagt kan jeg ikke se jeg har deltaget i .
Jagt hvor man som fuld skyder ænder som lige er sat ud. Der er også regler
på dette område, som efter min erfaring bliver overholdt. Vi får også normal
en morgen dram, men alle steder jeg har været på jagt, og jeg har været en
del steder efter¨hånden, har jeg endnu ikke mødt en jæger som fik mere end
2 - 3 maks.. Men Lasse, anskydninger vil ske desværre, vi er selv meget lede
ved det når det sker. Men hvad kan vi som jægere gøre ? Vi går på
skydebanen, mange af os køber de dyre tungsten patroner, og går helt op i en
kaliber 12 / 89 for at få hagl og kraft nok . Det er jo ikke som i gamle
dage med bly ! Men jeg har den holdning at jeg vil hellere skyde
efter et vildt dyr som lever godt, og forhåbenlig død skyde det, men med
chancen om den måske ikke dør i skudet, end at holde dyr indelukket, i et u
naturligt miljø, hvor de er stresset, og får en lang transporttid til deres
slagtested ! . Der er så meninger om jagt med bue, men jeg vil sige at
personligt ville jeg ikke gøre det, da jeg ikke har evnen til det, men jeg
har set nogle skyde med de pile, og de kunne bare sætte den pil præcist. Og
en pil er ret dræbelig.. Så det er ok det er lovligt.. Jægere er venner af
og med naturen, vi vil kun det bedste for naturen, og os selv . De fleste af
os nyder at gå i naturen sommer og vinter. Og ikke kun skyde vildtet, men så
sandelig også at pleje det, sørge for de har det godt om vinteren. Skyde de
svage fra, og sikre en flot bestand. Hvis ikke vi var der, ville der komme
for meget, og hvad ¨så den dag din kone eller barn kører ind i et rådyr med
90 km/t og bliver slået halv eller helt ihjel ? Eller den dag dag du måske
kører ind i et dyr, som løber videre ?? Hvem kommer efter den ? En
scweisshundefører arbejder næsten gratis, og han har som jæger en del
erfaring med at finde og avlive dyret hurtigst muligt.. Jagt er mennesket og
alle dyres natur. Vi har gjort det før vi begyndte at tænke på sex ! Det er
vi skabt til. Vi skal have kød ..
God weekend Lasse D

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 22:42

Men Lasse, anskydninger vil ske desværre, vi er selv meget lede
> ved det når det sker. Men hvad kan vi som jægere gøre ?
Skyd dyrene i et videospil i stedet.

> [...]
> et u naturligt miljø, hvor de er stresset, og får en lang transporttid til
Spiser du da så meget kød, at du på denne måde planlægger hvordan du skal
skaffe dit kød? Nej, den køber jeg ikke.

> [...]
> har set nogle skyde med de pile, og de kunne bare sætte den pil præcist.
> Og en pil er ret dræbelig.. Så det er ok det er lovligt.
NEJ, DET ER IKKE OK.

> [...]
> der komme for meget, og hvad ¨så den dag din kone eller barn kører ind i
> et rådyr med 90 km/t og bliver slået halv eller helt ihjel ?
Du skulle læse min tekst igen ...

Nej, du mangler den grundlæggende respekt for andet liv på denne klode. Hvis
du var halt, ville du så lægge hovedet på blokken, for derved at give plads
for en anden? Eller som dyrelægen sagde, da jeg afleverede en såret vildkat.
"Hvad tror du katten ville svare, hvis den kunne vælge?". Den fik den sidste
sprøjte.

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 22:14

> det er da rart at se at du er holdt med at gå på jagt, for på den måde du
> drev jagt på, skulle du vist aldrig have haft lov til at løse jagttegn.
Hvor meget tror du 25 gamle jærgere lytter til en lille 18 årig jægerdreng?

> [...]
Hvor meget tror du 25 gamle jærgere lytter til en lille 18 årig jægerdreng?

> Samt hvordan kom i hjem efter en jagt, med alle de drammer i fik?
Det gætter du aldrig :) ... træder på speederen og drejer på rattet.

> Jeg syntes at du skulle prøve at deltage i en af de mange publikumsjagter
> der afholdes hvert år, så kan du se med egne øjne at nutidens jægere IKKE
> er som du husker dem.
Stadig et sygt behov i får dækket.

Fra : Peter Weis

Dato : 20-03-06 22:30

Lasse Schmidt wrote:

> Stadig et sygt behov i får dækket.

Hvis du har dømt os på forhånd, hvorfor lader du så som om du vil debattere?

mvh
Peter

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 22:44

> Hvis du har dømt os på forhånd, hvorfor lader du så som om du vil
> debattere?

Eller kan du bare ikke acceptere min holdning?

Fra : Peter Weis

Dato : 21-03-06 21:18

Lasse Schmidt wrote:

> Eller kan du bare ikke acceptere min holdning?

Jeg kan ikke acceptere at blive kaldt syg.

I øvrigt er det dårlig stil at besvare et spørgsmål med et andet. Svar
venligst på det jeg spurgte dig om.

mvh
Peter

Fra : st

Dato : 19-03-06 19:17

Der er allerede sagt mange mer eller mindre kloge ord i forbindelse med dit
indlæg.
Jeg syntes du er ret snæversynet når du udtaler dig om buejegt og de
"smerter" den afskudte pil skulle påføre vildtet. Prøv engang at leje en
jagtvideo om buejagt, og du viol se, at det ramte dyr slet ikke reagerer på
pilen, der oftest passerer gennem dyret, men at det fortsætter et lille
stykke fremad, for derefter at falde død om.

Hvis du tror, at slagtning på slagterier foregår helt uden "smerter og
stress" så er der noget du har misforstået.
Sig bara ordet HA___lal.

Fra : Kito

Dato : 20-03-06 07:26

> [...]
> at dræbe dyret. Et billede er et langt bedre trofæ. Og du kan glæde dig
> over, at du stadig kan opleve dette dyr ude i naturen.
Du har ret Lasse, jeg kan også godt genkende noget af dette der " For
tredive år siden." Du skulle tage og læse de nye tal om anskydninger som
giver et helt andet billede end det du har.
Jeg kan heller ikke genkende det med spiritussen som du skriver om, og jo
selvfølgelig er der altid en eller anden som får for meget, men det sker jo
i alle samfundlag.
Jeg har selv vært med til at nogle jægere helt frivillig gik igennem uden
våben netop fordi de havde fået en øl for meget. Det respekterer jeg som
ok.
PS. Det var godt nok nogle sultne støvere med en god appetit som kunne
spise en hel hjort.

vh
Poul

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 22:50

> spise en hel hjort.

De havde givet hjorten en lang og pinefuld død ved at bide den på kryds og
tværs. Visse steder havde de spist af hjorten. Naturligvis ikke hele dyret!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-06 10:05

Lasse Schmidt wrote:
> [...]
> forløb af en stor kronhjort. Hjorten fandt vi først et par dage senere. Her
> viste det sig, at vores støvere havde ædt hjorten levende.

For dårligt at I ikke fik en schweis hund på hurtigere, og utroligt
at I ikke havde bedre styr på hundene.

> [...]
> og sendte den ene haglbyge efter den anden afsted mod en flok kornfede
> halv-tamme ænder, som var blevet lukket ud i vandhullet kort tid forinden.

Sådan er det vist ikke ret mange steder det er mere.

> [...]
> dyreste og mest veldresserede tyske ruhår. Den lå stendød på den anden side

Sjældent, og helt sikkert et udslag af ovenstående.

> [...]
> fx skovfogeder stå for balanceansvaret, og brug lidt flere skattekroner på
> mere vildthegn på de mest udsatte steder.

Et fint forslag, men sikkert ikke nok.

> [...]
> dem på en meget mere human måde, end måden hvorpå hovedparten af vildtet

Til gengæld har vildtet haft et meget meget bedre liv.
Desuden så er andelen af anskudt vildt faldet meget.

> [...]
> angst, varigt men og væsentlig ulempe". Jagt med bue og pil, kan kun
> beskrives med et ord, nemlig; "makaber".

Der er vi så helt enige.

> [...]
> aftrækkeren. Nej, det er bare nogle løgnagtige floskler, som bagefter bliver
> brugt til at kamuflere, dette syge behov for at dræbe et dyr.

Mange jægere som bare går på jagt på deres eget jord, måske sammen
med 2-3 venner, vhor de så deles om deres jord gør det også for
plejen. Flere af de jægere jeg kender har skam en høj moral hvad
angår hvad de skyder, både mht. bukke og kokke.

> [...]
> at dræbe dyret. Et billede er et langt bedre trofæ. Og du kan glæde dig
> over, at du stadig kan opleve dette dyr ude i naturen.

Hvis ikke det er død af sult i kampen med alle de andre dyr.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jan Nielsen

Dato : 20-03-06 12:29

On 20 Mar 2006 01:04:56 -0800, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Der er vi så helt enige.

Hvad "makabert" er der ved buejagt?
--
- JN -

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 22:57

For dårligt at I ikke fik en schweis hund på hurtigere, og utroligt
at I ikke havde bedre styr på hundene.

Enig

> [...]

> angst, varigt men og væsentlig ulempe". Jagt med bue og pil, kan kun
> beskrives med et ord, nemlig; "makaber".

Glæder mig.

> [...]

plejen. Flere af de jægere jeg kender har skam en høj moral hvad
angår hvad de skyder, både mht. bukke og kokke.

Kan vi ikke bare nøjes med en gud?

> [...]
> over, at du stadig kan opleve dette dyr ude i naturen.

Hvis ikke det er død af sult i kampen med alle de andre dyr.

Det var så den med de professionelle skytter!

Fra : Kito

Dato : 21-03-06 07:40

Skal vi ikke tage og stoppe her, for Lasse er meget sandsynlig selv jæger,
men nyder at provokere andre. Vi smider selv mere ved på bålet, når vi
svarer ham. og han er ikke modtagelig for sund fornuft.
Han kan have sin mening om jagt og jeg vil have min.
Jeg går stadig på jagt med stor lyst, og jeg spiser også det kød jeg
nedlægger med stor velbehag.
Nu nærmer vi og med stor hast bukkejagten, så lad os nu koncentrere os om
den.

knæk og bræk
Poul

Fra : Martin Thomsen

Dato : 02-05-06 06:48

lad os tige dette indslag ihjel

brug ikke tid på sådanne personer og de bliver glemt!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-06 12:33

Jan Nielsen wrote:

> Hvad "makabert" er der ved buejagt?

Jeg synes ikke at det virker som en troværdig måde at sikre at dyrene
dræbes ordentligt og hurtigt nok, men jeg har ikke prøvet det i
praksis.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Kito

Dato : 20-03-06 14:01

Jan Nielsen wrote:

> [...]

Jeg synes ikke at det virker som en troværdig måde at sikre at dyrene
dræbes ordentligt og hurtigt nok, men jeg har ikke prøvet det i

Hvordan slår man lige ihjel humant og smertefrit?
For nogle år siden var der et dyr der var blevet påkørt og led de
frygtligste smerter.
Jeg ved ikke hvordan man kører et dyr ned smertefrit?
Men jeg ved at ham der aflivede dyrer hurtigt og kontant med en motorsav
(han skar hoved af) ham meldte man til politiet for dyremishandling????. Han
blev heldigt vis frikendt.
brugen af motorsaven var hurtigt og kontant, men dem der så på, kunne ikke
lide metoden.
Nu er det jo sådan at jæger der laver noget lort, nok skal eftersøge
vildtet, men hvad med bilisterne?
Jeg har da set en gang at bilen foran mig slog et sving for at kunne ramme
et pindsvin, men derfor tror jeg ikke alle bilister er uhumane.

vh
Poul

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 23:05

> Hvordan slår man lige ihjel humant og smertefrit?
> For nogle år siden var der et dyr der var blevet påkørt og led de
> frygtligste smerter.
> Jeg ved ikke hvordan man kører et dyr ned smertefrit?

Det gør man ikke. Jeg har nu kørt bil i 32 år, og har aldrig påkørt et dyr.
Men du har da vist ikke gået på jagt i 32 år uden at skyde et dyr!

> [...]
> lide metoden.
> Nu er det jo sådan at jæger der laver noget lort, nok skal eftersøge

Det kan du da ikke sammenligne. Men mere vildthegn og vildttunler på de mest
udsatte steder.

> Jeg har da set en gang at bilen foran mig slog et sving for at kunne ramme
> et pindsvin, men derfor tror jeg ikke alle bilister er uhumane.

Han havde vel bare lyst til at myrde et dyr.

Fra : J Nielsen

Dato : 20-03-06 22:37

On 20 Mar 2006 03:32:59 -0800, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
wrote:

>Jeg synes ikke at det virker som en troværdig måde at sikre at dyrene
>dræbes ordentligt og hurtigt nok, men jeg har ikke prøvet det i
>praksis.

De dyr jeg har skudt med bue har løbet max 70 meter.

En jagtpil virker ved at overskære arterier og blodårer, hvorved blodtrykket
falder drastisk. Ved skud i lunge/hjerte regionen vil bevidstløshed pga
iltmangel i hjernen indtræffe efter få sekunder. Et blodtab på blot en kvart
liter vil medføre døden for et stykke råvildt.

Da en pil kun har ringe anslagsenergi (omtrent som en halvlang salonkugle)
vil en anskydning ikke resultere i de uoprettelige knogle og vævsskader
som en dårligt placeret riffelkugle ofte gør. Dør dyret ikke i timerne efter
en anskydning vil det ofte komme sig fuldstændigt.

--

-JN-

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 23:16

[...]

Hvordan kan du sove om natten? Føj.

Til alle i selvretfærdige mennesker, som finder tilfredsstillelse ved at
myrde et totalt forsvarsløst dyr; "jeg kaster håndklædet i ringen, og
slutter her".

Fra : Torben Farum

Dato : 21-03-06 10:47

"Lasse Schmidt" <lasse.schmidt@mail.dk> skrev i en meddelelse
"jeg kaster håndklædet i ringen, og
> slutter her".

Takker.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-06 14:06

Kito wrote:
> [...]
> frygtligste smerter.
> Jeg ved ikke hvordan man kører et dyr ned smertefrit?

Over dets hovedet eller hjerte ?

> Men jeg ved at ham der aflivede dyrer hurtigt og kontant med en motorsav
> (han skar hoved af) ham meldte man til politiet for dyremishandling????. Han
> blev heldigt vis frikendt.

Det var da også en god måde, i stedet for ubehjælpelige forsøg med
donkraft etc.

> brugen af motorsaven var hurtigt og kontant, men dem der så på, kunne ikke
> lide metoden.
> Nu er det jo sådan at jæger der laver noget lort, nok skal eftersøge
> vildtet, men hvad med bilisterne?

Jeg har et afmærkningsbånd og en liste med telefonnumre på schweiss
hundeførere i DK i bilen.

> Jeg har da set en gang at bilen foran mig slog et sving for at kunne ramme
> et pindsvin, men derfor tror jeg ikke alle bilister er uhumane.

Det kan være meget farligt at gøre sådan noget.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Kito

Dato : 20-03-06 15:49

> [...]
> et pindsvin, men derfor tror jeg ikke alle bilister er uhumane.

Det kan være meget farligt at gøre sådan noget.

Det var det også Pindsvinet, døde af sine kvæstelser.

Poul

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 20-03-06 23:07

> Jeg ved ikke hvordan man kører et dyr ned smertefrit?

>Over dets hovedet eller hjerte ?

Og det er så her jeg står af ???????????