Info om FC controllers, backplanes, og kab~
Fra : N_B_DK

Dato : 16-03-06 19:04

Har fået en lille håndfuld SCSI diske med SCA-2 40pins interface, men hvad
findes der af BP til det type stik ? (og hvad kan anbefales af controller),
bruger normalt kun SCSI men det er med enten 68pins eller 80 pins interface,
så kender ikke meget (noget) til FC diske

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Morten L

Dato : 17-03-06 17:21

> [...]
> controller), bruger normalt kun SCSI men det er med enten 68pins eller 80
> pins interface, så kender ikke meget (noget) til FC diske

SCA-2 har da ikke noget med FC at gøre ??
Jeg mener der findes SCA->SCSI-68 omsættere med et seperat stik til strøm

mvh
Morten

Fra : claus b.p.

Dato : 29-03-06 23:04

"Morten L" <m_lyckegaard.nonospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> SCA-2 har da ikke noget med FC at gøre ??
> Jeg mener der findes SCA->SCSI-68 omsættere med et seperat stik til strøm

Nej, SCA2 har ikke noget med FC at gøre, men et FC stik ligner et SCA2 stik,
blot mindre. Dvs. at hvis det er FC diske du har, skal du have en FC
controller med metal kanaler (vs. optiske FC) og de hænger ikke på træerne.
Jeg tror eneste overkommelige mulighed er at få dem fra skrottede high-end
servere, jeg har endnu ikke set nogen reklamere med sådanne dele. Eller at
få fat i et raid system med fc diske, hvor dine diske så kan bruges til
udbygning. Regn også med at skaffe kablerne på samme måde, for de koster en
formue at købe.

/Claus