Bomuld eller nylon i troperne?
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-03-06 10:58

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe... men:

Jeg troede at det bedste tøj til brug i troperne var bomuld.
Bomuldsskjorter, shorts etc. Men efter en runde i forskellige
sportsforretninger ser det ud til at såkaldt trekkingtøj er lavet af
polyamid o.l. ­ altså 100% kunststof.

Er der nogen der har erfaringer med dette?
Bliver kunststof ubehageligt at have på når man sveder?
Får man nemmere vabler o.l. med kunstof?
Er det lettere eller sværere at holde rent?
Er Biotex stadig nummer 1?

mvh. Mikael

Fra : Kito

Dato : 15-03-06 16:16

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bliver kunststof ubehageligt at have på når man sveder?
> Får man nemmere vabler o.l. med kunstof?
> Er det lettere eller sværere at holde rent?

Havde du stillet spørgsmålet for 40 år siden var det nemt at svare, for
dengang var nylon sådan noget man havde det rigtigt ubehageligt i, og uld
var varmt når der var koldt og man kunne ånde.
Idag findes der så meget forskelligt i kunsstof og noget er suverent til de
forskellig klimaer.
Jeg vil helt klar spørge i en sports eller jagt forretning, da de har meget
erfaring med stoffer i fritidstøj.
Husk bare på at prisen i de 2 nævnte butikker er hundedyre, og navnlig hvis
det lugter lidt af jagt.

vh
Poul Jacobsen

Fra : Philip