MS Windows
briani 27239
Har XP-nøgle, men mangler cd...!
Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 14-03-06 17:10

Hej, Gruppe...!

Et lille problem:

Jeg har en maskine med en XP-nøgle (sidder på kabinettet). Den er købt for
noget tid ved privatkøb.

Nu er det sådan, at jeg ikke har cd'en - den er åbenbart forsvundet ved
sidste flytning og nu skal jeg til at gen-installere WinXP ;-(

Hvad kan man gøre? Skal jeg købe XP påny?

De venligste hilsner (og på forhånd tak!)
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-03-06 17:37

Claus Lindeskov Hansen wrote:
> Hvad kan man gøre? Skal jeg købe XP påny?

Måske - du kan ikke vide om den kode, der sidder på kabinettet er
registreret af andre.

Men prøv at installere en XP fra en anden CD - hvis du har eller
kan låne en - husk at det skal være samme version som koden - og
se om den vil godtage serienummeret.

Ellers prøv at ringe til MS og hør, hvad du skal gøre....

Jan

Fra : Max

Dato : 14-03-06 20:01

Hej

> Måske - du kan ikke vide om den kode, der sidder på kabinettet er
> registreret af andre.

Det er nu ligegyldigt om den er registreret af andre, ejeren er
ham der har det lille klistermærke med koden på.

Mvh Max

Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 14-03-06 22:35

Max skrev i en meddelelse:

> Det er nu ligegyldigt om den er registreret af andre, ejeren er
> ham der har det lille klistermærke med koden på.

Det regnede jeg også med... Men som jeg skrev til Jan, så har jeg ikke
cd'en, så jeg var/er bange for, at jeg bliver nødt til at købe en ny, da jeg
ikke har nogen, jeg kan låne den af... ;-(

Men tusinde tak for svaret!

mvh
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 14-03-06 22:33

Jan Vestergaard skrev i en meddelelse:

> Men prøv at installere en XP fra en anden CD - hvis du har eller kan låne
> en - husk at det skal være samme version som koden - og se om den vil
> godtage serienummeret.

Det var jo dét, jeg tænkte... har bare ikke nogen omkring mig, der kan låne
mig cd'en - det er derfor, jeg er bange for at skulle købe en ny XP... ;-(

> Ellers prøv at ringe til MS og hør, hvad du skal gøre....

Ja, det bliver nok enden på det...

Og mange tak for dit svar!

mvh
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 15-03-06 10:11

"Claus Lindeskov Hansen" <claus_l_hansen@hotmail.com> skrev i melding

> Det var jo dét, jeg tænkte... har bare ikke nogen omkring mig, der kan
> låne mig cd'en - det er derfor, jeg er bange for at skulle købe en ny
> [...]

Her er MS info om slikt:
http://support.microsoft.com/?kbid=326246
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Calle.

Dato : 15-03-06 09:40

Jan Vestergaard wrote:

> Måske - du kan ikke vide om den kode, der sidder på kabinettet er
> registreret af andre.

Det er da ikke ham der har et problem, han sidder jo med licens mærkatet

--
**** Calle. ****

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-03-06 17:24

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Det er da ikke ham der har et problem, han sidder jo med licens mærkatet

Det kan det måske godt blive, selv om han har mærkatet, hvis der er andre
der aktivere, mon ikke MS vil tro han har lavet nogen kopier? Men jeg er da
ikke sikker i min sag.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.