Herotilapia multispinosa
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-03-06 23:04

Hej.

Jeg har tidligere spurgt om navnet på en af mine fisk. Jeg fik at vide at
det er herotilapia multispinosa, men når jeg sammenligner mine fisk med dem
disse, så synes jeg farven er meget forskellig. Er det samme slags, hvor min
er en farvevariant? Jeg synes desuden at mine er mere sorte på underkroppen
(ikke som på billedet, der har de stress striber). Der er et par med æg, men
de har lyse æg, modsat dem der er på siden fra nettet. De ser meget mørke
ud, men det er måske bare roden der skinner igennem?

mine http://cmnielsen.dk/countries.asp?countryid=21&menuid=5 (klik for stort
billede)
fra nettet: http://www.cichlids.dk/arter/vis/677/

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-03-06 19:44

Dem du har på din side er multier. Mine kan skifte farve efter humør. De
spiser også tørfoder af hånden. Det er en fisk jeg ikke vil undvære i mit
akvarie.

Carsten

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-03-06 19:53

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Dem du har på din side er multier. Mine kan skifte farve efter humør.

Hej Carsten mf.

Jeg er ikke så meget inde i den type fisk at jeg ved hvad du mener med
multier? betyder det bare at de kan skifte farve efter humør?

> De spiser også tørfoder af hånden. Det er en fisk jeg ikke vil undvære i
> mit akvarie.

Spændende, Så tamme er mine dog ikke, men jeg har også kun haft dem i en
måned. Hvor gamle bliver de og hvor længe har du haft dine?

Fra : Carsten Jensen

Dato : 11-03-06 18:14

Jeg mener det er Herotilapia MULTIspinosa. Det med farven kan alle multier.
Alder kan man ikke sige præcis, det kommer and på fodring , temperatur i
akvarie osv. Mine er ca 10 cm og jeg fik dem for et år siden som voksne. Jeg
køber altid voksne, da mit akvarie står i stuen og skal være et pænt møbel
samtidig med akvarie, og så er små farveløse unger ikke sagen.