Program, som genstarter computeren hver x ~
Fra : Anders

Dato : 25-02-06 22:33

Hej!

Jeg står og mangler et program som der er beskrevet i emnet.
Da jeg ikke har kunnet finde noget, vil jeg spørge om der er nogen der ved
noget om det.

Anders

Fra : Jens Frøkjær

Dato : 25-02-06 23:43

Inden nogen skriver og brokker sig over at jeg ikke er seriøs, eller at
min løsning stinker, så tænk: "mon ikke bare han sidder og keder sig en
aften og har lyst til at lukke lidt gas ud"

Hej Anders!
Her er en (lidt sjov løsning) hvis du bruger XP.

lav en bat fil der indeholder følgende (ca., hvis jeg da huske
rigtigt!), du skal så lægge den i start( up) - altså
"start->programmer->start" - eller "start up" på engelsk
ping -n 3600 127.0.0.1
shutdown -r

Slet alle brugere på maskinen du (undtagen den du skal logge ind med
(naturligvis)). Især skal du huske at fjerne den ASP.net bruger. Så skal
den bruger der skal være logget ind ikke have noget password, så burde
han(/hun) logge ind automatisk når computeren starter.

forklaringen på bat scriptet et at det venter (ca.) 3600 sekunder (altså
en time, bare gang op med det du skal bruge). Ping pinger nemli en gang
i sekundet. shutdown -r genstarter computeren.

--
Jens F!

Fra : Michael Zedeler

Dato : 01-03-06 09:32

Anders wrote:
> Jeg står og mangler et program som der er beskrevet i emnet.
> Da jeg ikke har kunnet finde noget, vil jeg spørge om der er nogen der ved
> noget om det.

Du er vist havnet i den forkerte nyhedsgruppe. Denne gruppe handler om
at programmere i programmeringssproget c. Se www.usenet.dk for
inspiration til hvilken gruppe, dit indlæg bør sendes til.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Leo Havmøller

Dato : 01-03-06 12:34

Automatisk login kan klares med
http://www.sysinternals.com/Utilities/Autologon.html

Leo Havmøller.

Fra : Steffen Skov

Dato : 12-03-06 17:43

Anders skrev:
> [...]
>
> Jeg står og mangler et program som der er beskrevet i emnet.
> Da jeg ikke har kunnet finde noget, vil jeg spørge om der er nogen der ved

I windows XP kan du skriv følgende i kør: "control userpasswords2" der
kan du så sætte en given bruger til automatisk logon.

Mht. reboot kan du enten bruge shellexecute og køre den shutdown der
findes i windows, eller du kan hoppe forbi www.msdn.com og søge på
shutdown, der er nemlig et API kald til det, omend jeg har glemt navnet.

Mvh. Steffen Skov