spørgsmål: hurtig metode til at opdatere r~
Fra : Jack

Dato : 17-02-06 14:19

Hejsa

Jeg har en kompleks variabel der ser sådan her ud:

complex_float x[2]={1,2,3,4};

hvor x[1]=1+2j og x[2]=3+4j hvor j er den imaginære enhed.

Jeg har også en variabel der ser sådan her ud:

float y[2]={5,6}

Jeg vil gerne kopiere y til real-delene af x således at
x ændres til:

x[2]={5,2,6,4}

Kan det gøres på en smart måde? Eller skal jeg bare
lave et loop?

Tak på forhånd.

Fra : Troels Thomsen

Dato : 20-02-06 16:00

"Jack" <jack@nospammers.please> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har en kompleks variabel der ser sådan her ud:
>
> complex_float x[2]={1,2,3,4};

4 initializers til et array med størrelsen 2 ?. Har du prøvet at kompilere ?

> Kan det gøres på en smart måde? Eller skal jeg bare
> lave et loop?

C? , C++?
C:
Lav et struct der indeholder en variabel til realdel og imaginærdel
Lav så et array af disse
Lav så et loop

tpt

Fra : Jack

Dato : 20-02-06 16:19

> 4 initializers til et array med størrelsen 2 ?. Har du prøvet at kompilere
> ?

Ja. Variabel typen er complex_float hvilket bare er et Nx2 array. Hver anden
entry
er den imaginære del. Kompileringen
går fint.

> C? , C++?

> Lav et struct der indeholder en variabel til realdel og imaginærdel

Det er det complex_float er.

> Lav så et loop

Ok, så et loop er uundgåeligt -- kunne heller ikke lige se hvordan man
ellers skulle gøre det.