Platy fisk gemmer sig ??
Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-03-06 16:39

Efter at have sat akvarie op på 160 L og stoppet 20 Neon fisk og 10 platy
(kaldes de ikke osse molly ??)
Har jeg observeret at platy fiskene render og gemmer sig i huller og hvor de
eller kan komme til det ?
Hvorfor gør de det, det er ikke konstant men gerne i længere tid og så hen
og gemme sig et nyt sted !
Andre tider fiser de lystigt rundt samme med de andre ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-03-06 17:41

Eg Egemarke wrote:
> Efter at have sat akvarie op på 160 L og stoppet 20 Neon fisk
> og 10
> platy (kaldes de ikke osse molly ??)

Ikke helt - men de er nært beslægtede.

Platyer er normalt i røde og gule nuancer - mollyer er normalt
sorte eller grå - men krydsninger findes.......

> [...]
> huller og
> hvor de eller kan komme til det ?
> Hvorfor gør de det, det er ikke konstant men gerne i længere

De søger vel bare fred og ro - platyer har ikke noget specielt
med huler.

Hvordan med planter - er der nogle, som de kan gemme sig imellem
?

Jan

Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-03-06 18:23

Ja der er planter, en slags alm søgræs og så een der ligner en stor
piberenser
Piberenseren vokser så hurtigt at man næsten kan se den gro
Jeg (læs konen) var nervøs for om der skulle til at være unger på vej.
De har MASSER af gemmesteder bla et stort pirat skib (Igen konen )