Welter kikkertsigte, godt køb eller ej?
Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 01:44

Da jeg står og skal til Finland senere på året for at jage Whitetale skal
jeg have fundet et egnet sigtemiddel til min riffel.
Det er småt med lys på denne årstid, så jeg kunne godt tænke mig at få noget
vejledning omkring hvad der er et godt køb.

Jeg har selv fundet følgende model:
http://www.effektlageret.dk//product.asp?product=6368&sub=0&page=1
Er det et godt valg?

Er der bedre valg i ca. samme prisklasse?

Fra : Claus Johannsen

Dato : 02-03-06 11:04

Jeg kender ikke noget til dem, men kvalitet er dyr og lige det der med
kikkerter følger kvalitet og pris sig meget nøje ad. Jeg har ikke set dem
testet nogen steder. Dem der tester best er Zeiss, Svarowski, Smidt &
Bender. Leopold, Kahles og Kaps
For mig ser det lidt mærkelig ud, at når man går fra 30 mm. rør til 1 tomme,
koster de kun en tredjedel. Det plejer kvalitetskikkerterne ikke at have en
sådan stor forskel, måske 1000-1500 kr. Garantien er også kun en tredjedel.
Der passer pris og kvalitet nok bedre. Kvalitets kikkerter kører stadig med
fuld garanti.
Jeg ville ikke selv give 3500 kr. for sådan en kikkeret, da du kan få en god
brugt i de gode mærker til samme pris.
Hvilken størrelse har du kik på?

Mvj.
Claus.

Fra : Claus Johannsen

Dato : 02-03-06 11:08

Kan man godt jage whitetale i Findland. Jeg troede det var en nordamerikansk
hjorteart?

Mvh.
Claus

Fra : sailor99

Dato : 03-03-06 12:11

"Claus Johannsen" <landkaergaard@post.nordit.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man godt jage whitetale i Findland. Jeg troede det var en
nordamerikansk
> hjorteart?
>
> Mvh.
> Claus

I visse områder er der så stor en bestand, at den betragtes som
skadevoldende vildt.

Mvh
Georg

PS: I øvrigt er jeg enig mht. køb af sigtekikkert. Gå til en god
bøssemager/våbenhandler og se, hvad han har af brugte kvalitetskikkerter.

Welter?????? Effektlageret????? Kvalitetskikkert????

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-03-06 16:51

> PS: I øvrigt er jeg enig mht. køb af sigtekikkert. Gå til en god
> bøssemager/våbenhandler og se, hvad han har af brugte kvalitetskikkerter.
>
> Welter?????? Effektlageret????? Kvalitetskikkert????

Aldrig i livet om jeg ville spilde penge på sådan et kakkelovnsrør........

Mich.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 18:49

<JAW> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.effektlageret.dk//product.asp?product=6368&sub=0&page=1
> Er det et godt valg?
>
> Er der bedre valg i ca. samme prisklasse?

Hvis du er interesseret i zeiss 6*42 har jeg spritny på Lager.

Mvh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 08:35

Jeg har en Welter 3-12x56 - ingen problemer: skudfast, lysstærk, skarpt
billede osv.
Ikke Zeiss-kvalitet, men heller ikke Zeiss-pris, så hvis belyst sigtemiddel
er et ønske, er den bestemt pengene værd.
Mvh. Søren T.