Våbenskab
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 25-02-06 23:31

Ifølge loven skal våbenskabet været boltet fast. Jeg har forstået,
at der følger bolte med skabet. Med hensyn til de bolte, hvor lange er
de? Og havd er diameteren? Vil gerne vide det, så jeg har en
fornemmelse af hvor den kan placeres

Fra : Torben Farum

Dato : 26-02-06 09:35

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg er ikke klar over om der er en standardlængde, men til mit skab var der
4 expantionsbolte til forankring i betongulv dimention 10*100 mm.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 26-02-06 21:00

10 cm lange? Hm Gad vide hvad naboen siger

Fra : Torben Farum

Dato : 26-02-06 21:05

> 10 cm lange? Hm Gad vide hvad naboen siger

Hvis naboen også er jæger kan han jo passende montere hans våbenskab på
bagsiden af dit.
Ellers kan du jo bare skifte dem ud med nogle som passer til forholdene.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Clas Lau

Dato : 27-02-06 21:44

> Hvis naboen også er jæger kan han jo passende montere hans våbenskab på
> bagsiden af dit.

Surt at skulle have sit våbenskab f.eks. på toilettet... :)

-Clas-

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 28-02-06 22:14

Hej,

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> 10 cm lange? Hm Gad vide hvad naboen siger

Alm. mursten er 11 cm tykke, dertil kommer pudslaget på begge sider, + det
luft der kommer mellem skab og væg + tykkelsen af bagpladen i skabet.

Skabet skal boltes fast som fabrikanten foreskriver for at opretholde
godkendelsen. Det skab jeg kender skal have 4 bolte gemmen bagpladen eller
2 bolte gennem bagpladen + 2 i gulvet. Alternativt skal det mures ind i
vægen.

Hilsen Lars

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-02-06 00:49

Har hørt noget om, at for at forholdene/kravene skal være i orden,
skal man benytte de bolte der følger med. Bare ikke så fedt at bruge
10 cm lange bolte i en lejebolig

Fra : Martin Leong

Dato : 27-02-06 07:07

Peter Elmkvist Snabe wrote:
> Har hørt noget om, at for at forholdene/kravene skal være i orden,
> skal man benytte de bolte der følger med. Bare ikke så fedt at bruge
> 10 cm lange bolte i en lejebolig

Er det ikke også noget med, at skabet både skal boltes til vægen og
gulvet? Heller ikke så fedt, at skulle bore huller i gulvet i en
lejlighed :-/

Mvh
Martin

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 01-03-06 17:39

Håber varmemesteren er forstående

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 03-03-06 15:01

Hvor meget i cm går der af længden på bolten, når man tager luften
mellem væggen og skabet samt tykkelsen af bagpladen fra?

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-03-06 17:19

Hvor meget i cm går der af længden på bolten, når man tager luften
mellem væggen og skabet samt tykkelsen af bagpladen fra?

Lige så meget som på cykle til Bilka.......