Kan JavaScript fiske IP ?
Fra : Anonym

Dato : 25-02-06 21:29

Ja Java kan, men kan JavaScript også finde det IP nummer som en surfer
har ? Det skal selvfølgelig være WAN IP'en hvis han sidder bag en NAT
router, og jeg skal bruge surferens lokale WAN IP idet han browser
gennem VPN og proxy.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 25-02-06 21:42

Anonym skrev:
> [...]
> har ? Det skal selvfølgelig være WAN IP'en hvis han sidder bag en NAT
> router, og jeg skal bruge surferens lokale WAN IP idet han browser

Javascript køres fra klientsiden - Så umidddelbart nej.

Det er lettere umuligt at spore om en kobler sig på igennem en anden
computer (f.eks. en proxy-server med høj sikkerhed).

Men mange proxyer/routere m.m. kører en "forwarded" adresse gennem
HTTP-headers (ham som har bedt serveren/routeren om at hente siden).

Hvis du kører et form for serverscript, så kan du parse IP-adressen og
"forwarden" videre.

Du kan f.eks. gøre følgende med PHP:

<script type="text/javascript">
var tha_ip = "<?=$_SERVER[REMOTE_ADDR];?>";
var tha_forward = "<?=$_SERVER[HTTP_X_FORWARDED_FOR];?>

alert("Jeg er koblet på med IP-adressen: " + tha_ip);

if (tha_forward != ""){
alert("Min lokale IP-adresse er: " + tha_forward);
}
</script>

....desuden hører dit spørgsmål rigtigt hjemme i:

dk.edb.internet.webdesign.clientside

Kasper Johansen

Fra : Anonym

Dato : 25-02-06 21:58

Hej Kasper
Og tak for dit svar.
Men surferen efterlader INGEN brugbare "browser header variables",
hverken "HTTP_X_FORWARDED_FOR" eller "REMOTE_ADDR" eller "REMOTE_HOST"
eller "REMOTE_USER".
I sjældne tilfælde har jeg observeret variablen "CLIENT_IP" men er
den en officiel eller hjemmelavet browservariabel ?
Nå , men jeg futter over i clientside NG'en
tjav