Java & registry
Fra : Mathias Mejborn

Dato : 24-02-06 16:38

Hej gruppe.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter nogle guides til hvordan man
kan skrive til registreringsdatabasen på en Windows maskine. Jeg har
fundet ud af hvordan man læser fra den via dette link:

http://www.rgagnon.com/javadetails/java-0480.html

Men jeg kunne godt tænke mig, hvis der var nogle derude der havde en
henvisning til en guider der beskriver hvordan man skriver til
registringsnøgler, eller som kan komme med et lille eksempel

På forhånd tak.

Mathias Mejborn

Fra : Søren Mors

Dato : 25-02-06 22:10

Mathias Mejborn wrote:
> [...]
> henvisning til en guider der beskriver hvordan man skriver til
> registringsnøgler, eller som kan komme med et lille eksempel

Dem er der vist mange af. I java 1.4 kom preferences API'et (jeg har
ikke selv brugt, kun læst om det). "java preferences tutorial" på google
giver nogle links der ser gode ud. Bla:

http://www-106.ibm.com/developerworks/java/library/j-mer1002/?open&t=grj,l=766,p=prefAPI
http://java.sun.com/developer/Books/javaprogramming/jdk14/javapch10.PDF

Søren Mors

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 26-02-06 12:12

Søren Mors skrev:

> Dem er der vist mange af. I java 1.4 kom preferences API'et (jeg har
> ikke selv brugt, kun læst om det). "java preferences tutorial" på google
> [...]
Okay jeg er ikke helt sikker på at API'et er det jeg har brug for. Men
det andet link ser ret interessant ud.

Tak for det.
Mathias Mejborn