S: Dog butterfly
Fra : jones

Dato : 23-02-06 13:03

Sælges.

Dog butterfly.

Dog Butterfly også kendt som usynligt hegn. Hegnet uden led og låger der
skal holdes lukket.
Systemet kan bruges til dyr med større frihedstrang end det behager dig. Dog
Butterfly er dansk og forhandlet siden 1989. Ifølge dansk lovgivning forbudt
at bruge på hunde i DK.
Samlet sæt:
a.. Sender
b.. Modtager på halsbånd
c.. 200 m. ledning

2950,- incl. moms
Kun 1500 kr.

Har været brugt i et par dage, er fra d.25-3-03 , er som nyt.
Kan sendes køber betaler porto.
Befinder sig i Løgstør.

Fra : JCE

Dato : 24-02-06 00:09

Fra : jones

Dato : 24-02-06 08:33

Ja man kan købe mere ledning og man kan også få et andet halsbånd der slår
lidt hårer hvis det er nødvendig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 11:26

jones wrote:
> [...]
>
> 2950,- incl. moms
> Kun 1500 kr.
>
> Har været brugt i et par dage, er fra d.25-3-03 , er som nyt.

Har sagt det før, siger det igen:

Man er en falliterklæring som hundefører hvis man skal ty til
sådanne midler !!!

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : JCE

Dato : 24-02-06 14:42

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

jones wrote:
> [...]
> Befinder sig i Løgstør.

Har sagt det før, siger det igen:

Man er en falliterklæring som hundefører hvis man skal ty til

Det gør jeg såmænd heller ikke... Er bare nysgerrig. Når det er ulovligt må
det være fordi det gør mere skade end gavn.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 11:27

jones wrote:
> Ja man kan købe mere ledning og man kan også få et andet halsbånd der slår
> lidt hårer hvis det er nødvendig.

Er det til de rigtigt dårlige hundeførere ?

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Torben Farum

Dato : 25-02-06 10:25

jones wrote:
> [...]
> lidt hårer hvis det er nødvendig.

Er det til de rigtigt dårlige hundeførere ?

Inden der er nogen som farer for meget i blækhuset, så skal i lige sætte jer
ind i hvad der er tale om.

1. Dressurhalsbånd
Kan fjernbetjenes til at give hunden et stød hvis det eks. ikke reagerer på
kommando.

2. Elektronisk indhegning.
Hunden påføres et halsbånd med en modtager som kan registrere hvis hunden
bevæger sig udenfor et areal som er afgrænset med en ledning.
Hunden får når dem nærmer sig ledning et lydsignal fra halsbåndet, og får
kun stød hvis den ikke reagerer på lyden, og fortsætter frem mod ledningen.
Denne form for indhegning er ikke meget anderledes end den type som anvendes
til landbrugets dyr, så som svin, kvæg, heste, får, geder m.m.
Eneste forskel er at i en almindelig indhegning kan dyret se hegnets grænse,
ved den elektroniske kan dyret høre hegnets grænse.

Dog Butterfly hører til gruppe 2 og kan på ingen måde sammenlignes med
gruppe 1.

Så hvis vi taler om dårlige hundeførere, så vil de være brugere af gruppe 1.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 14:59

JCE wrote:
> [...]
>
> Det gør jeg såmænd heller ikke... Er bare nysgerrig. Når det er ulovligt må
> det være fordi det gør mere skade end gavn.

Ikke desto mindre spørger du om hvor man kan købe mere ledning.
Min holdning er stadig at man er en falliterklæring som hundefører
hvis man skal ty til
sådanne midler !

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Clas Lau

Dato : 24-02-06 20:58

Christian jeg giver dig ret i din betragtning. Men hvis du forsøger at
overbevise nogen om at dette redskab er en dårlig ide gør du det ikke
særligt godt.

De folk som din kommentar er påmøntet vil straks når de hører din kritik
blot vende det døve øre til. Istedet bør du bruge lidt tid på at forklare
hvorfor dette er uhensigtsmæssigt f.eks.

-Clas-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-06 09:42

Torben Farum wrote:
> [...]
> gruppe 1.
>
> Så hvis vi taler om dårlige hundeførere, så vil de være brugere af gruppe 1.

Også af gruppe 2, for de har ikke kunne lære deres hund hvor
grænserne går, eller de gider ikke hegne inden med alm. hegn.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-06 09:45

Clas Lau wrote:
> Christian jeg giver dig ret i din betragtning. Men hvis du forsøger at
> overbevise nogen om at dette redskab er en dårlig ide gør du det ikke
> særligt godt.

Ikke i en jaggruppe, det ved jeg skam godt.

> De folk som din kommentar er påmøntet vil straks når de hører din kritik
> blot vende det døve øre til.

De folk som IMO vil bruge sådanne, er dem som vil lære deres hund
apport med tvansapportering. Folk som vil bruge sådanne hegn er IMO
folk som hellere vil straffe hunden hårdhændet i stedet for at finde
ud af hvorfor de fejlede som hundefører.

Fordomme......tja bedøm selv.

> Istedet bør du bruge lidt tid på at forklare hvorfor dette er uhensigtsmæssigt f.eks.

Det er grænsende til dyreplageri da hunden ikke ved hvorfor den bliver
straffet, den bliver måske bange for de forkerte ting.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 19:10

har du hørt om hundegårde !!!
Dette er ikke andet end en stor hundgård! bare billiger.
Dyreplageri Hmm. det er efter min mening bedre end de 10 m3. mange andre
byder deres hunde.
jens P.

Fra : jones

Dato : 26-06-06 20:07

SOLGT

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-07-06 12:11

Torben Farum wrote:
> "Clas Lau" <clas@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse

> Det at der er et menneske bag "aftrækkeren" gør ikke situationen bedre. Dog
> Butterfly reagerer konsekvent, derfor lærer hunden at reagere på signalet,
> og får derfor ikke stød..

Et taberinstrument.

--
Christian