Får fisk stress af at man tænder lyset om ~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 18-02-06 10:43

Hej!

Jeg har mit akvarie stående i mit badeværelse. Meget hyggeligt når man er
der ude...
Før stod det i stuen, men der kommer meget sollys så jeg flyttede det for at
undgå for mange alger.
Men nu kommer jeg til at tænke på om det stresser fiskene at jeg af og til
tænder det temmelig skarpe lys i badeværelset om natten eller sent på
aftenen når deres lys har været slukket et stykke tid. Nogle af dem ser ikke
ud til at tage notits af det, men andre skynder sig ind i mørket bagest i
akvariet.

Er det måske en dårlig idé at stille dem der ud? De skal vel have ro om
natten....
Hvad siger i?

--
Hilsen Jakob

Fra : J. Jørgensen

Dato : 19-02-06 09:28

"Jakob Griffel" <griffel@nejnejprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagest i akvariet.
>
> Er det måske en dårlig idé at stille dem der ud? De skal vel have ro om

Hej Jakob

Ja jeg har også på fornemmelsen, at det ikke er så smart.
Kan du ikke bare dække dem til når du slukker.

Det bruges jo meget hvis man har fugle.

Hilsen
Jørgen