Dambogård i Gestelev sogn
Fra : Mogens Laursen

Dato : 17-02-06 17:18

Er der nogen der kender til sådan en, og hvor den ligger/lå?

Med venlig hilsen

Mogens Laursen

Fra : andropov

Dato : 17-02-06 18:14

On Fri, 17 Feb 2006 17:18:23 +0100, "Mogens Laursen"
<lolle@post.tele.dk> wrote:

>Er der nogen der kender til sådan en, og hvor den ligger/lå?

Jeg ved ikke om du kan bruge nedenstående til noget:

Jeg prøvede at søge på "gestelev"

http://portal.fynbib.dk/sites/WLOKBIB/pub/search.html

Gestelev sognearkiv i 90 aar, (1932)
af Kr. Møller (Placering: 36.2 Gestelev)

Gestelev by og sogn, (u.å.)

Slægtsbog for efterkommere efter Jens Hansen Hvidkjær, (1975)
af Dansk Slægtsforskning (forening) (Placering: 99.9 Hvidkjær)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-02-06 18:33

Mogens Laursen skrev:

> Er der nogen der kender til sådan en, og hvor den ligger/lå?

Der ligger en Damsbogård cirka 500 meter nordøst for Gestelev
kirke, ifølge "Det levende Danmarkskort".

'rluf :·)

Fra : andropov

Dato : 17-02-06 19:24

Her kan man se Damsbogård:

http://bilag.fyns-amt.dk/tm05/vej/vej31maregp1bil2.pdf

Fra : Mogens Laursen

Dato : 17-02-06 20:33

Det er sikkert den jeg søger - jeg havde tydeligvis ikke tilstrækkeligt gode
kort og hjælpemidler. Tak til alle for bidrag.

Mev venlig hilsen

Mogens Laursen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-02-06 18:26

"Mogens Laursen" <lolle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender til sådan en, og hvor den ligger/lå?

Det betyde selvfølgelig ikke at den ikke eksistere, at det ikke kan findes
ved søgning, for ikke alle gårde kan findes i bøger eller på kort - men
hverken i Trap eller på "Det Levende" er der noget der er navngivet Dambo-.
Dambro- er det fonetisk nærmeste.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : baskholm

Dato : 18-02-06 16:02

Har du fundet Damsbogård? For mig at se virker linket ikke, så jeg
måtte gå omvejen over Fyns Amt, og der søge på ordet. Så kommer
der er stort vejkort frem i PDF, det viser at gården ligger i udkanten
af Gestelev.

) Børge

Fra : Mogens Laursen

Dato : 19-02-06 12:34

Hos mig virkede linket godt nok (men gør det ikke længere nu!) jeg har dog
kopieret kortet i forgårs da det virkede endnu - efterfølgende har jeg
fundet stedet på KMS' kortside med "Danmark før og nu" - jeg havde blot i
første omgang koncentreret mig om de gamle målebordsblade, idet jeg ikke
havde fundet gårdnavnet i de Postadressebøger jeg har.

Tak for hjælpen til alle,
Mogens