gammel pc til server - hvordan ??
Fra : Kalle Møller

Dato : 12-02-06 19:46

Hej jeg har en ældre/æld gammel pc stående - en 450 mhz - med 25o mb ram -
jeg har også en 160 gb hd liggende - hvordan laver jeg den lettest til en
filserver for familiens 3 pcér ??.

Den skal måske senere udbygges til mail server, hjemmeside server og ftp
server - hvordan fremtidssikre jeg den ??.

Er der nogle gratis programmer ??
Er der nogle "easy to go" hjemmesider der viser hvordan der gøres nemmest
??.

På forhånd tak

Kalle Møller

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-06 20:01

On Sun, 12 Feb 2006 19:46:27 +0100, "Kalle Møller" <kgm@post.tele.dk>
wrote:

> Hej jeg har en ældre/æld gammel pc stående - en 450 mhz - med 25o mb ram -
> jeg har også en 160 gb hd liggende - hvordan laver jeg den lettest til en
> filserver for familiens 3 pcér ??.

Brug Linux.

> Den skal måske senere udbygges til mail server, hjemmeside server og ftp
> server - hvordan fremtidssikre jeg den ??.

Brug Linux.

> Er der nogle gratis programmer ??

Ja, masser under Linux.

> Er der nogle "easy to go" hjemmesider der viser hvordan der gøres nemmest
> ??.

Ja, der er masser af hjælp at hente.

-A

Fra : isfugl

Dato : 18-02-06 23:39

En anden mulighed er en BSD, eks http://www.dk.freebsd.org

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 16:26

"isfugl" <news@kva-ek.dk-ælavesudenbindestreg> skrev i en meddelelse

> En anden mulighed er en BSD, eks http://www.dk.freebsd.org

SME Server er let at gå til
En Linux der virker stort set lige ud ad landevejen...
Download en CD og boot... samt svar på spørgsmålene så har du det basale i
gang,
men der efter skal der selvfølgelig læses manualer når resten skal på

mvh
Preben