Snegæs
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 11-02-06 13:04

Hej gruppe.

Jeg bliver nødt til at høre, om dette er for usandsynligt.
På arbejde i går ved Rødekro så jeg to, hvad jeg efter min bedste
overbevisning vil mene, var snegæs. To fugle lettede fra en mark på højre
side og fløj ind foran min bil. Fuglene havde hvidt hoved, hals, krop og det
meste af vingerne var hvide, på nær svingfjerene der var sorte. Efter at
have kigget i "Fugle i Felten" vil jeg mene, at det er snegæs der ligner dem
mest, selvom jeg ved, at det lyder ret usandsynligt. Uheldigvis kan jeg ikke
præsentere nogle billeder af dem, da kameraet ikke var med (en af de dage,
hvor man virkelig gerne ville have haft det ved hånden).

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 12-02-06 08:23

On Sat, 11 Feb 2006 13:04:08 +0100, "Thomas Pedersen"
<sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>præsentere nogle billeder af dem, da kameraet ikke var med (en af de dage,
>hvor man virkelig gerne ville have haft det ved hånden).

En søgning i dofbasen gi'r 5 obs. i 2006 - så udelukket er det ikke
(og da slet ikke med din beskrivelse af fuglene).
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.