Erfaringer med Synology DS 101 g+
Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-02-06 23:03

Velvidende dette kun er en NAS, så vil jeg blive glad, hvis nogle kan
fortælle om erfaringer positive som negative positive for Synology DS 101
g+, da jeg påtænker at købe en sådan

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Arne Keller

Dato : 16-02-06 18:18

NikonPro.dk wrote:
> Velvidende dette kun er en NAS, så vil jeg blive glad, hvis nogle kan
> fortælle om erfaringer positive som negative positive for Synology DS 101
> g+, da jeg påtænker at købe en sådan

Jeg har den tidligere model, den kar kørt helt uden problemer i mere end
1 år.
Jeg anvender den kun til fil server i mit hus, jeg har derfor ingen
mening om de øvrige funktioner.

Jeg køber snart den nye model til et projekt.

Jeg kan kun anbefale produktet.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 16-02-06 18:45

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Arne Keller
> Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Jeg siger tak for din mening Arne og håber der er andre som ved noget om de
"ny" funktioner, da jeg umiddelbart står foran køb, hvis de er gode

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Svend

Dato : 28-02-06 11:57

NikonPro.dk wrote:
> "Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
>

> Jeg siger tak for din mening Arne og håber der er andre som ved noget om de
> "ny" funktioner, da jeg umiddelbart står foran køb, hvis de er gode

Jeg kan også give produktet varme anbefalinger, sørg for at købe en disk
der er understøttet, se deres faq på hjemmesiden.

Jeg har sat ssh op på den og er igang med at udvide den med diverse ting.

--
Svend

Fra : NikonPro.dk

Dato : 28-02-06 12:28

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er understøttet, se deres faq på hjemmesiden.
>
> Jeg har sat ssh op på den og er igang med at udvide den med diverse ting.

Igen en tak til dig. Den SATA HD jeg har er en Maxtor som står på siden

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Svend

Dato : 08-03-06 23:17

NikonPro.dk wrote:

> Igen en tak til dig. Den SATA HD jeg har er en Maxtor som står på siden

Når den bliver brugt heftigt begynder blæseren at hyle lidt, faktisk
lidt irreterende.

Jeg tager den nok med på arbejde på fredag for at få den modded.

--
Svend

Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-03-06 07:31

> [...]
> irreterende.
>
> Jeg tager den nok med på arbejde på fredag for at få den modded.

Jeg har set et tidligere svar, hvor netop dette er nævnt, men samtidig at
Synology skifter blæser

her er klip fra Hardwaretest:

Da vi testede http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=43.. Synology
DiskStation DS101g+ så larmede den en del. Så Synology har taget
konsekvensen og tilbyder et sende en gratis blæser samt en vejledning
hvordan man skifter den ud. Hvis du ejer en DS101g+ , så læs videre:

Det man skal gøre er sende en mail med :

1. Din adresse
2. Dit telefonnummer
3. DS-101g+ seriel nummer
4. Dit fulde navn

Send det til: victorchiang[@synology.com

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Jesper F

Dato : 16-03-06 21:54

> [...]
> konsekvensen og tilbyder et sende en gratis blæser samt en vejledning
> hvordan man skifter den ud. Hvis du ejer en DS101g+ , så læs videre:

Det lyder godt, men reducerer den nye blæseren så støjen mærkbart?
Det er det med støjen, der holder mig tilbage fra at købe en Synology.
Jeg har ikke noget loft, jeg kan sætte den op på.

Jesper

Fra : NikonPro.dk

Dato : 16-03-06 22:02

"Jesper F" <askfortheemail@ask.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er det med støjen, der holder mig tilbage fra at købe en Synology.
> Jeg har ikke noget loft, jeg kan sætte den op på.

Det skriver de i Hardware-Test at den gør, jeg har ikke selv prøvet at få
den udskiftet endnu

--

med venlig hilsen
Bjarne