Miroku ??
Fra : Lars D

Dato : 09-02-06 12:38

Hej Alle

Jeg har en Miroku O/U liggende som jeg har haft i mere end 10 år.
Den blev oprindeligt købt med sportsskydning for øje, men har kun været
brugt meget lidt.
Og da jeg har andre våben der passer bedre til det jagt jeg udøver, står den
nu bare i våbenskabet uden at blive brugt.

Er der nogle af jer der kan se hvad model det drejer sig om og hvad
stemplerne i våbnet betyder.
Jeg har bl.a fået fortalt at den skulle være Skeet boret.

Hvis den skulle handles, hvad vil i så mene er en realistisk pris. Den er
MEGET velholdt, der er ingen ridser, hakker eller andet i den.

Billeder kan ses på nedenstående links.

Mvh
Lars

http://www.kmld.dk/Miroku/Miroku_1.JPG

http://www.kmld.dk/Miroku/Miroku_2.JPG

http://www.kmld.dk/Miroku/Miroku_3.JPG

http://www.kmld.dk/Miroku/Miroku_4.JPG

http://www.kmld.dk/Miroku/Miroku_5.jpg

http://www.kmld.dk/Miroku/Miroku_6.JPG

http://www.kmld.dk/Miroku/Miroku_7.jpg

Fra : Kent Hald

Dato : 09-02-06 17:46

Hej,

Afhængig af bredden på skinnen en 800 eller 3800W
Hvis den er med 15 mm. skinne må det være 3800W.
Angående boringen er den boret Skeet på begge løb.
stempler.:
x = Fuld trangboring
x - = 3/4
x x = 1/2
x x - = 1/4
x x x = Cylinder
x x S = Skeet
På ældre våben er det omvendt.
Jeg vil anslå en ca. pris på 4 - 5000 kr.

Håber det kan hjælpe.

Hilsen KH

Fra : Lars D

Dato : 09-02-06 23:11

Tak for svaret.
Det opklarer da en del af mine spørgsmål.
Hvor meget er en skeet boring sammenlignet med alm. trangboringer?.

Mvh
Lars

Fra : JCE

Dato : 10-02-06 12:50

"Lars D" <ldan@mobilixnet.dxk> wrote in message
> Tak for svaret.
> Det opklarer da en del af mine spørgsmål.
> Hvor meget er en skeet boring sammenlignet med alm. trangboringer?.
>
> Mvh
> Lars

Normale jagtvåben plejer at være 1/2 og 1/4...

Fra : Kent Hald

Dato : 12-02-06 03:07

Skeet boring er den mest åbne boring modsat fuld trangboring,
hvilket også ses af skemaet.
Skeet skydes jo på meget kort afstand

Hilsen KH

Fra : prien

Dato : 14-02-06 19:13

Hej Lars
Har du solgt geværet?

Fra : Lars D

Dato : 14-02-06 22:57

"prien" <pis@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lars
> Har du solgt geværet?

Nej ikke endnu, jeg kan ikke helt bestemme mig til om det skal sælges eller
det skal blive i skabet.

Lars

Fra : prien

Dato : 15-02-06 19:04

OK! det er bare helt iorden! Hjælper i øjeblikket en ven med at finde nyt
gevær, og Miruko kunne være interessant, det var derfor jeg spurgte!

mvh
Michael