Installation af Java proggramerings progra~
Fra : isbjerg@gmail.com

Dato : 04-02-06 14:22

Hej.
Jeg deltager i en Java klasse på 4.semester på Uni (DTU Maskine
linie).

Jeg vil gerne kunne programmere på min egen maskine, på uni bruger
vi Jgrasp.

Jeg har prøvet at installere det på min egen maskine og har opdaget
at jeg er nød til at hente Java SDK kit. Er det muligt at man
installerer det på en server således at jeg slipper for at ligge
Java SDK ind på min egen maskine som endelig er en sløv laptop. evt.
ved brug af et andet program(end Jgrasp)?

Jeg har prøvet at google på løsninger men det lader ikke til at jeg
endnu er helt inde i hvordan man finder ting på google med de rigtige
Java søgeord

Sig endelig til hvis mit spørgsmål er alt for indviklet beskrevet

Fra : Christian Sparre

Dato : 04-02-06 16:16

<isbjerg@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Nej, som udgangspunkt skal du ha java sdk'en installeret, du skal jo under
alle omstændigheder have "javac" programmet som er compileren, men det er
sikkert ikke nok da der jo er mange ting som er nødvendige for at compileren
kan sammensætte dit program.

En anden mulighed ville være at have IDE'en og JDK'en installeret på en
teminal server som du så loggede dig på, men det er jo en hel anden løsning

--
Sparre

Fra : N/A

Dato : 08-02-06 20:43

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-02-06 20:43

Janus <nospam@nomail.com> writes:

> Hvis du skulle vælge at benytte Eclipse som udviklingsmiljø, melder
> ovenstående problemstilling sig igen, blot i meget større
> grad. Eclipse benytter sig løbende af rt.jar til at kunne lave syntax
> checking og andre lækre features, så her vil det helt sikkert være
> rigtig smart at ha' det hele liggende lokalt.

og mindst 512 Mb RAM.

Har DTU ikke terminalrum til at programmere i?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Anon

Dato : 08-02-06 21:43

isbjerg@gmail.com wrote:
> Jeg deltager i en Java klasse på 4.semester på Uni (DTU Maskine
> linie).
> Jeg vil gerne kunne programmere på min egen maskine, på uni bruger
> vi Jgrasp.

I hvilken databar er der installeret jgrasp? I såfald er der måske
mulighed for, som Janus nævner, at få adgang hjemmefra. Og det kan jeg
måske svare på, hvis du fortæller hvilken databar der er tale om.

Jeg kender ikke selv jgrasp, men hvis det er java-baseret er det jo ikke
sikkert at man skal installere noget, som i stedet blot kan afvikle det
uden en installation. I såfald kan du f.eks. tilgå g-baren, som
beskrevet her:

http://www.gbar.dtu.dk/guide?id=93

Anon

Fra : isbjerg@gmail.com

Dato : 09-02-06 20:49

Tak for alle svarende

Jeg må tilstå at jeg har lært meget om java de sidste 5dage.. Jeg
har installeret SDK kit på min bærbar og det virker fint med jgrasp.
så pænt undskyld til alle dem der har brugt deres tid på mig der
manglet lidt forståelse af det

Så jeg vil heller ændre mit spørgsmål til om i kender til nogle
gode java bøger... bruger i øjeblikket www.javabog.dk(Køber bogen
hvis i ikke har andre forslag) da den umiddelbart er bedre end den
engelsk lærebog som står på læse listen?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 09-02-06 21:20

isbjerg@gmail.com skrev:
> [...]
> hvis i ikke har andre forslag) da den umiddelbart er bedre end den
> engelsk lærebog som står på læse listen?

Hvilken bog står der på læseplanen?

Fra : isbjerg@gmail.com

Dato : 11-02-06 15:39

Bogen der står på læse planen er:
Lewis & Loftus: Java software solutions - foundations of program
design, 4. ed.
http://www.amazon.com/gp/product/0321245830/104-2748871-9232752?v=glance&n=283155

Jeg synte den for stor og der står alt alt for meget jeg ikke har
behov for. og så går den forlangsomt frem -...brok brok brok

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-06 16:06

isbjerg@gmail.com writes:

> [...]
>
> Jeg synte den for stor og der står alt alt for meget jeg ikke har
> behov for. og så går den forlangsomt frem -...brok brok brok

Jeg så følgende anmeldelse på det angivne link:
---

This is a very good book, to the right audience. It is first and
foremost an introduction to programming, second an introduction to
programming in an object-oriented language, and third, an introduction
to Java.

So, the keys to liking this book are:

1. You have not programmed before, or only a little

2. You want to learn to program in an object-oriented language

3. You want solid skills, not to add Java to your resume

If your main goal is to learn Java, or to learn enough Java to apply
for a Java programming job, there are better books. In this book Java
is a means to an end, that of learning to write software. You'll learn
a fair amount of Java -- nothing to sneeze at, definitely -- but it's
only the first step of many towards mastery of the Java platform
(which is *huge*, no one book will tell you all you need to know).

If, on the other hand, you don't know how to program, and think you
might like to learn, this is a pretty good book, and you'll learn
enough Java to be ready for the next level.

---

Så spørgsmålet er lidt hvad du skal bruge det til, og hvorfor du har
brug for noget andet?

Hvis du er helt grøn, så er "The Java Tutorial" udmærket til at komme
i gang på. Det er javabog.dk også. Kod i øvrigt en masse - man skal
øve sig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-02-06 18:47

On 4 Feb 2006 05:22:15 -0800, isbjerg@gmail.com wrote:

<snip>

>Er det muligt at man installerer det på en server således at jeg slipper for at ligge
>Java SDK ind på min egen maskine som endelig er en sløv laptop. evt..
>ved brug af et andet program(end Jgrasp)?

Nej, ikke umiddelbart!
Det du har behov for er en eller anden form for remote desktop (Desktop on
call, VPN, eller X-Window) Fordelen ved dette er at programmerne køres på
serveren og det er kun displayet der eksporteres til klientmaskinen.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Use a spreadsheet to do the math, but check it by hand just to be sure.