/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
Bech_bb 500
kyllekylle 500
jdjespers.. 500
gibson 300
scootergr.. 300
molokyle 287
10  strarup 270
Litteratur om eksperimenter i programmerin~
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 02-02-06 23:22

Hej alle,

Nogen her der kan henvise til noget godt og lødigt litteratur om
eksperimenter i forbindelse med programmering? Altså på hvilken måde
eksperimenter kan anvendes til at finde den bedste måde at implementere
et design på? Engelsksproget litteratur foretrækkes.

Krydspostet i dk.edb.programmering.java, dk.edb.programmering.c.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917


 
 
Soren Kuula (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Soren Kuula


Dato : 04-02-06 07:10

Michael Rasmussen wrote:
> Hej alle,
>
> Nogen her der kan henvise til noget godt og lødigt litteratur om
> eksperimenter i forbindelse med programmering? Altså på hvilken måde
> eksperimenter kan anvendes til at finde den bedste måde at implementere
> et design på? Engelsksproget litteratur foretrækkes.

Ikk rigtigt. Eksperimenter bliver vist brugt mest til at finde ud af
hvad der skal laves (analyse, design), ikke implementation. Det regnes
vist af de fleste som en vandfaldsproces, hvor man lige tager designet
og dapper det ind i maskinen. Og mange gange lykkes det sgu!

Men hvor skulle der egentlig være plads til eksperimenter i impl. af et
design? Eller er meningen med et design ikke, at beskrive de (allerede
tagne) væsentligste beslutninger for implementationen? Re-designs er
noget der kun sker når der er fundet en stor fejl i det første design
(bumm)?

MVH
Søren

Mads Bahrt (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Mads Bahrt


Dato : 04-02-06 16:26

Soren Kuula skrev:
> Ikk rigtigt. Eksperimenter bliver vist brugt mest til at finde ud af
> hvad der skal laves (analyse, design), ikke implementation. Det regnes
> vist af de fleste som en vandfaldsproces, hvor man lige tager designet
> og dapper det ind i maskinen. Og mange gange lykkes det sgu!
>
> Men hvor skulle der egentlig være plads til eksperimenter i impl. af et
> design? Eller er meningen med et design ikke, at beskrive de (allerede
> tagne) væsentligste beslutninger for implementationen? Re-designs er
> noget der kun sker når der er fundet en stor fejl i det første design
> (bumm)?

Som et eksempel på eksperimenter i implementeringen kan der nævnes at
Kent Beck i "Introduktion til Extreme Programming" nævner at man i
tvivlstilfælde i arkitektoniske spørgsmål f.eks. kan bruge en mandedag
på hver mulighed, for at se hvilken der virker bedst, smide den væk og
kode den forfra.

Men det baserer sig selvfølgelig også på at man accepterer XP's
forudsætning om at arkitekturen er noget der udvikler sig i hele
processen og at denne kan omstruktureres uden at det koster for meget i
tid eller stabilitet. Ovenstående er som sådan heller ikke i strid med
hvad du skriver om at eksperimenter ikke hører hjemme i
implementeringen, da resultatet af eksperimentet ikke er produktionskode
men derimod en viden om hvordan man kunne strukturere denne. Så der er
som sådan stadig tale om analyse og design, dette foregår blot
integreret i forbindelse med implementeringen.

MVH
Mads

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407947
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste