Lille kort
Fra : Dorte Christensen

Dato : 02-02-06 10:28

Hej i gruppen

Jeg ved ikke om der er nogle der kan hjælpe mig. Jer har fået en hel masse
ting efter min morfar, og der er blandt andet faldet over et lille kort. Der
står at det er fra D.A.F. Afd.T. På kortet står der at det ved fraflytning
fra Afd. T skal kortet afleveres på fagforeningnskontoret. Da kortet er
udstedt boede min mormor og morfar på TH. Dahlsvej 9, i Esbjerg.

Hilsen Dorte

Fra : andropov

Dato : 02-02-06 11:09

On Thu, 2 Feb 2006 10:27:40 +0100, "Dorte Christensen"
<dodo@esenet.dk> wrote:

> [...]
>fra Afd. T skal kortet afleveres på fagforeningnskontoret. Da kortet er
>udstedt boede min mormor og morfar på TH. Dahlsvej 9, i Esbjerg.

Det må have noget at gøre med hvad din morfar har haft af arbejde.
Det kan prøve at søge på http://www.google.dk/
efter D.A.F f.eks.

Fra : Dorte Christensen

Dato : 02-02-06 15:52

Det har jeg gjort, så kommer der bare ting som Dansk Arbejdsskiver Forening,
D.A.F lastbiler, og så videre, det er ikke noget, som jeg kan se har
relationer til det jeg gerne vil vide.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-02-06 19:32

Dorte Christensen skrev bl.a.:

> Det har jeg gjort, så kommer der bare ting som Dansk Arbejdsskiver
> Forening (...)

Har foreningen en hjemmeside så man kan blive klogere på hvordan og til
hvad man skal bruge dette produkt?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Dorte Christensen

Dato : 02-02-06 19:36

Hej Jørgen

Nej.............. Jeg ved jo ikke hvad D.A.F Afd.T. står for, det er det jeg
søger hjælp til at finde en løsning til.

Fra : Martin Henriksen

Dato : 02-02-06 20:53

"Dorte Christensen" <dodo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jørgen
>
> Nej.............. Jeg ved jo ikke hvad D.A.F Afd.T. står for, det er det
> jeg
> søger hjælp til at finde en løsning til.

Mit bud er at D.A.F. kan står for Dansk Arbejdsmandsforbund.
Senere D.A.S.F Dansk Arbejdsmands og Specialarbejderforbund
Senere igen SiD Specialarebejderforbundet i Danmark,
Nu 3 F

Hvis dette er rigtigt, kan pgl. have været havenarbejder med
reference til transportafdelingen.

Ellers står D.A.F. for Dansk Andels Forderstofforening.(forretning?)

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

Fra : Svenn Trønning

Dato : 02-02-06 16:33

D.A.F. må være Dansk Arbejdsmands Forbund og Afd. T. må være Afdeling
Trandsport. Forbundet har skifte navn flere gange siden først til
Specialarbejderforbundet i Danmark (SiD).
SiD er 1. januar 2005 fusioneret med KAD og blevet til Fagligt Fælles
Forbund - 3F.

Gem kortet som et minde om din morfar.

Med venlig hilsen

Svenn Chr Trønning

Fra : Dorte Christensen

Dato : 02-02-06 19:41

Hej Svenn

Jeg vil også gemme kortet. Men jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvad
det har været lavet for/til. Jeg ved at min morfar arbejde på Esbjerg Havn,
på det tidspunkt hvor adressen var TH. Dahlsvej i Esbjerg.
Dansk Arbejdmands Forening, er også en løsning jeg selv er kommet frem til.
MEN jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om man skulle være medlem af
fagforeningen, for at få en lejlighed. DA der på kortet står det skal
afleveres til fagforeningen ved fraflytning.

Hilsen Dorte

Fra : Svenn Trønning

Dato : 02-02-06 21:18

Kære Dorte

Som tidligere forbundsformand dog ikke for SID, vil jeg råde dig til at tage
kontant helst skriftlig til 3F hovedkontor i Nyrupsgade. De vil helt sikkert
kunne svare dig på alle dine spørgsmål de ligger inde med et stort arkiv.
Jeg ved at de gerne vil svare så bare skriv.

Med venlig hilsen

Svenn Chr. Trønning

Fra : Dorte Christensen

Dato : 03-02-06 11:45

Hej Svenn

Tak for dit gode råd, jeg lige netop skrevet til 3F hovedkontor på
Nyrosgade.
Så er der bare at vente.

Tak

Fra : andropov

Dato : 02-02-06 22:37

On Thu, 2 Feb 2006 19:41:17 +0100, "Dorte Christensen"
<dodo@esenet.dk> wrote:

> [...]
>fagforeningen, for at få en lejlighed. DA der på kortet står det skal
>afleveres til fagforeningen ved fraflytning.

Der er lidt om havnearbejdere her. Dog ikke svar på spørgsmålet. Men
kunne måske hjælpe videre i søgningen.

http://lodsen.dk/Havnearbejderne.html
og i midten af tyverne blev Arbejdsmændenes forening i Karrebæksminde
optaget som en afdeling under Dansk Arbejdsmands Forbunds Næstved afd.
(SID)

Fra : Ole Grau

Dato : 02-02-06 22:58

> [...]
> fagforeningen, for at få en lejlighed. DA der på kortet står det
> skal
> afleveres til fagforeningen ved fraflytning.

Som andre har skrevet er det et medlemskort til en fagforening og
kortet skulle afleveres, når medlemmet flyttede fra
fagforenings-afdelingen (til en anden).

Mvh.
Ole

Fra : Dorte Christensen

Dato : 03-02-06 08:49

Hej alle der har svaret

Mange tak for alle de gode svar, det ser ud til at der er noget jeg kan
arbejde videre med.

Jeg håber at jeg kan finde svaret, ellers vender jeg tilbage.

Mange tak.
Hilsen Dorte