At bygge sit eget akvarium
Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 30-01-06 11:49

Jeg går med en tanke om at bygge et akvarium, er det så godt som umuligt
eller er det realistisk?
Findes der noget litteratur om emnet, som kan anbefales?

Torben

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-01-06 14:28

Torben R. Soerensen wrote:
> Jeg går med en tanke om at bygge et akvarium, er det så godt som umuligt
> eller er det realistisk?
> Findes der noget litteratur om emnet, som kan anbefales?
>
> Torben

Du kan på biblioteket finde adskillige akvariebøger der har afsnit om
hvordan du bygger dit eget akvarie.

Det kan dog slet ikke betale sig i dag, medmindre du har adgang til
billigt glas!

/ole

Fra : Mikael

Dato : 30-01-06 16:50

> Det kan dog slet ikke betale sig i dag, medmindre du har adgang til
> billigt glas!

.... eller vandfast krydsfinér...

MVH Mikael

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-01-06 22:05

Mikael wrote:

> ... eller vandfast krydsfinér...
>
> MVH Mikael

Eller glasfiber... eller....

/ole

P.S.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-01-06 19:22

Torben R. Soerensen wrote:
> Jeg går med en tanke om at bygge et akvarium, er det så godt som
> umuligt eller er det realistisk?

Det er ganske realistisk - det er jo egentlig bare 5 stykker glas og lidt
silikone til at lime dem sammen med

Men økonomisk kan det vist ikke svare sig - men fordelen er jo, at du kan
lave det i lige den facon og størrelse, som du har brug for.

> Findes der noget litteratur om emnet, som kan anbefales?

Mange akvariebøger har afsnit om dette emne - så afsted til biblioteket og
kig deres samling igennem.

Jan

Fra : Lars

Dato : 01-02-06 11:35

"Torben R. Soerensen" <torben.soerensen.SLET@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43ddef3a$0$1783$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg går med en tanke om at bygge et akvarium, er det så godt som umuligt
> eller er det realistisk?
> Findes der noget litteratur om emnet, som kan anbefales?
>
> Torben

Det er ret simpelt og nemt at have med at gøre for en gør det selv mand!

Det Bedste ved det, er som andre skriver at du selv kan bestemme formen! (
et kvadratisk akvarie ser fx langt fra kvadratisk ud, hvis man kun ser
fronten)

Pris og økonomi:

Skal du lave et akvarie under 100 liter kan man sagtens finde glasset på
genbrugspladsen, større kan også lade sig gøre med lidt held!

Jeg har 2 stk. 120 l der er lavet af 4mm glas, og 6 mm i bunden, nogen vil
nok mene at det er lidt modigt, men de holder da fint!

Jeg har bygget 6 akvarier til en samlet pris på 120 kr. 2 X 300ml akvarie
silicone og en glas skærer fra harald nyborg! Så spørger du mig, vil jeg
mene der er økonomi i det! Og så er det da noget sjovere selv at ha' lavet
skidtet!

Alt jeg gjorde var at tilpasse glasset! tape det sammen med afstandsstykker,
her brugte jeg tændstikker, på med siliconen ... Og vupti så havde jeg et
akvarie!