Hvilken fisk er dette?
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 29-01-06 21:55

Jeg har købt 4 nye fisk inde hos Carstens dyrehandel i Aalborg, men han
kendte ikke navnet på dem. De skulle være fra Sydamerika? Kender I dem?

Her er et billede af dem :

http://cmnielsen.dk/showpicture.asp?menuid=5&countryid=21&page=1&id=270

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Hagman

Dato : 30-01-06 00:07

Guld Gurami ?

Fra : J. Jørgensen

Dato : 30-01-06 10:51

"Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Guld Gurami ?

Nej - det er ikke Gurami - De har ikke de lange "følehorn".

Det er nærmere een eller anden form for Ciclide.

Hilsen
Jørgen

Fra : Ole jensen

Dato : 30-01-06 14:55

hej "Christian

de hedder Herotilapia multispinosa og er de er Mellemamerika
du kan læse lidt om dem her http://www.cichlids.dk/arter/vis/677/

de er lette at få til at yngle og få mange unger.

Mvh.
Ole jensen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 30-01-06 17:38

"Ole jensen" <obj94@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> de hedder Herotilapia multispinosa og er de er Mellemamerika
> du kan læse lidt om dem her http://www.cichlids.dk/arter/vis/677/

Mange tak, lige det jeg ledte efter

> de er lette at få til at yngle og få mange unger.

Jeg vil forsøge

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-01-06 22:06

Ole jensen wrote:

> hej "Christian
>
> de hedder Herotilapia multispinosa og er de er Mellemamerika
> du kan læse lidt om dem her http://www.cichlids.dk/arter/vis/677/

Ser ud til at være en meget flot fisk

/ole

Fra : Ole jensen

Dato : 30-01-06 22:36

hej Ole

det er en flot fisk har selv 2 par der yngler hele tiden og de har
mange farver mens de yngler men desværre få de meget store kuld unger
mvh.
ole jensen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 31-01-06 18:32

> det er en flot fisk har selv 2 par der yngler hele tiden og de har
> mange farver mens de yngler men desværre få de meget store kuld unger
> mvh.

Hej Ole.

Hvad gør du for at få dem til at yngle og hvor store skal de være før de er
klar?

Fra : Ole jensen

Dato : 01-02-06 10:37

Hej Christian

De har en del rødder og en del sten samt nogle planter som de bruger
til lægge ders æg på og en god strøm i vandet men og de nyder et
vandskift og næsten hver gang de få et vandskift lægger de æg ;) og
de er ca 10 cm..

mvh.
ole jensen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-02-06 17:00

> [...]
> til lægge ders æg på og en god strøm i vandet men og de nyder et
> vandskift og næsten hver gang de få et vandskift lægger de æg ;) og

Mange tak for svaret.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-02-06 16:12

> [...]

> til lægge ders æg på og en god strøm i vandet men og de nyder et
> vandskift og næsten hver gang de få et vandskift lægger de æg ;) og

Hvor meget vand skifter du og hvor tit?

Fra : Ole jensen

Dato : 03-02-06 17:54

hej Christian M

jeg skifter vand ca 1 gang om md. og ca 200 liter vand og det har jeg
altid gjort i de sidste 25 år jeg har haft fisk , ved godt der nogle
siger ca 10-15 % hver 14 dage.

mvh.
ole jensen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-02-06 18:48

"Ole jensen" <obj94@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Ole

> jeg skifter vand ca 1 gang om md. og ca 200 liter vand og det har jeg
> altid gjort i de sidste 25 år jeg har haft fisk , ved godt der nogle
> siger ca 10-15 % hver 14 dage.

Så længe fisk og planter trives, så er det jo det bedste. Vandskifte er jo
efter behov og ikke efter dato.
Hvor meget svarer de 200 L til i %?

Fra : Ole jensen

Dato : 03-02-06 21:47

hej Christian

ca 60 % nogle gange mere alt efter hvor mange kuld uger de har haft i
løbet af den md.

mvh.
ole jensen