Handelsgartner Ove Mohr i Gladsakse - Død ~
Fra : Svenn Trønning

Dato : 04-01-06 00:47

Handelsgartner Ove Mohr født 24 aug 1866 i Harlev Sogn, Fremlev Herred,
Århus amt grundlage et handelsgartneri , Mørkhøjsvej, Herlev. Han blev gift
den 26 maj 1906 i Gladsakse Kirke hvor hans 3 børn blev døbt og
konfirmeret - MEN jeg har gennemgået kirkebogen fra 1939 til 1972 Gladsakse
to gange men jeg kan ikke finde ham DØD. Er der nogle der ved hvornå han
døde evt også hans hustru Emmy Kirstine Bentine Ekdahl.

På forhånd tak
Svenn Chr. Trønning

Fra : Annie & Niels

Dato : 06-01-06 15:29

Fra min tid som bankmand i 50'erne i Glostrup området mener jeg at kunne
huske at navnet "handelsgartner Mohr" forekom der. Hvor han egentlig boede,
husker jeg ikke, men jeg vil skyde på området Glostrup/Ejby/Hvissinge og
hvis
ikke muligvis i Herstedøster området. Jeg ville nok starte med at undersøge
kirkebogen
for Glostrup kirke og derefter kirkebogen for Herstedøster kirke.
Sandsynligvis
vil du ikke finde omtalte Ove Mohr, men måske andre dele af familien Mohr -
sønner eller søskendebørn - så dette kan give et fingerpeg om, hvor Ove Mohr
sluttede sine dage.

God jagt
Niels

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 06-01-06 16:25

Jeg husker ikke Mohr - - selvom jeg som dreng udmærket kendte området.
Jeg boede Mørkhøjvej nr. 181 i år 1962

Er Mohr død efter 1960, kan han være begravet fra Mørkhøj kirke??

Hilsen Flemming Svendsen, udi Korsør

Fra : Svenn Trønning

Dato : 07-01-06 10:55

Jeg ved at han og hans hustru levede i 1930 da deres sidste barn Emmy Mohr
blev konfirmeret fra Gladsakse Kirke og da boede de Mørkhøjvej 96 og ikke
nr. 76 som jeg skrev privat til Niels - undskyld.

Jeg har ikke set i Mørkhøj Kirke, men det vil jeg gøre næste gang jeg kommer
på landsarkivet.

Tak for begge indlæg endtil nu.

Svenn Chr. Trønning

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 07-01-06 16:02

Min kone og jeg har lige siddet og prøvet at fremkalde erindringsbilleder
fra de fjerneste sider af hjernekisterne, men vi måtte støtte os til Kraks
vejviser.

Vi kan se at Mohr har haft gartneri skråt over for nr 81 hvor jeg boede,
og
i værket "Danske Gartneri Virksomheder" er et billede af villaen der må
have
ligget ud til Mørkhøjvej.

Denne Villa kan jeg ikke huske fra vi boede der i 1963, men gartneriet må
have ligget der hvor idag ligger Gyngemosegård og dagcenter.

Alt dette for at sikre os at han ikke boede i Kbh.s kommune, grænsen går
nemlig lige ved nr 81.

Mørkhøj Kirke er bygget færdig i 1960, så mon ikke det er der der skal
søges.

Knæk og bræk.
Flemming.

Fra : Svenn Trønning

Dato : 08-01-06 13:15

Tak, jeg vil søge i Mørkhøj Kirkebog mår jeg kommer på landsarkivet næste
uge. Forløbig tak

Svenn Chr. Trønning