Verdens længste eftersidning.
Fra : Erling Hansen

Dato : 05-01-06 09:23

Bliver Bertel Hårder da aldrig træt af at lægge bomber ud på børnenes
vej. De skal undervises i børnehaverne - i skolen (hvis det kan gøres
billigt) - og nu vil han fan'.. også have undervisning i
fritidsordningerne. Har det forkrampede menneske da aldrig fået lov at
lege, da han var barn?
Livet består af en masse andet end arbejde, hvadenten man er barn
eller voksen. Men han har altid haft øjnene vendt mod de lande, hvor en
gammeldags disciplinorienteret undervisning er i højsædet, og han har en
udpræget evne til at lukke øjnene for kendsgerninger, hvis de ikke
passer ind i hans ideologi.
Mvh
Erling

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-01-06 19:54

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
> [...]
> gammeldags disciplinorienteret undervisning er i højsædet, og han har en
> udpræget evne til at lukke øjnene for kendsgerninger, hvis de ikke

I vores kommune går man den stik modsatte vej.

den såkaldte "bjerringbromodel" har i praksis betydet følgende for vores
barn.

1. vi er blevet påtvunget 2 timers SFO hvor mennesker med hvem vi ikke deler
holdninger skal passe vores barn.
2 undervisningstiden er markant nedsat (idag har der f. eks slet IKKE være
nogen underving i andet end at kælke
3 i nogle timer (dansk og regning) er man på klassekvotienter der ligger
over 40 børn
4 totalt uuddannede og pædagogmedhjælpere varetager undervisningen uden at
der er lærere til stede
5 børnenes skoleskemaer er udformet så det er totalt umuligt at sige om
børnene for de lovpligtige antal undervisningstimer

og sådan kunne jeg blive ved, men det altsammen foregår med dispensation fra
Hr. Haarders ministerium

Peter

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-01-06 10:26

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
> børnene for de lovpligtige antal undervisningstimer
>
> og sådan kunne jeg blive ved, men det altsammen foregår med dispensation fra

En rigtig 'kommune-løsning' - sparsommelig og ukvalificeret. Det må have
været træls at se den positivt omtalt i TV.
Mvh
Erling.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-01-06 14:19

> En rigtig 'kommune-løsning' - sparsommelig og ukvalificeret. Det må have
> været træls at se den positivt omtalt i TV.

ja men forventeligt, når skolebestyrelsen har den holdning at de er nødt til
at være loyale over for komunen (det afholder dem dog ikke fra at hegle den
ned når man har dem på 2 mandshånd.)

så vil det jo kun blive det positive der trækkes frem.

JEg vidste i øvrigt ikke det havde været omtalt på tV. kan du fortælle lidt
mere om hvad man mente der var godt ved forsøget??

Peter

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-01-06 17:39

> [...]
>
> JEg vidste i øvrigt ikke det havde været omtalt på tV. kan du fortælle lidt
> mere om hvad man mente der var godt ved forsøget??

Jeg kan ikke sige så meget. Det var et kort indslag i et af TV2's
formiddagsprogrammer - noget med 'landet rundt'.... og det var i hvert
fald 2 måneder siden - måske mere. Jeg bed kun mærke i det, fordi det
var af den samme ringe standard som de fleste indslag om folkeskolen er.
Men det blev præsenteret som en ny måde at organisere skolen på.
Mvh
Erling

Fra : Kim2000

Dato : 05-01-06 20:17

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigt) - og nu vil han fan'.. også have undervisning i
> fritidsordningerne. Har det forkrampede menneske da aldrig fået lov at

Han ville sikkert have fået et chok, hvis han havde kigget ind i min time i
2.klasse, hvor ungerne løste en opgave, hvor de skulle lægge tallene sammen
og derefter farvelægge tegningen, ikke så meget pga opgaven, men det at
eleverne ikke har stole men puder, og ikke nok med det, så lå halvdelen på
gulvet og lavede det, og ikke nok med det, de havde det sjovt. Jeg er sikker
på at Fogh og Bertel ville have kaldt det spild af tid (udfra devisen at
hvis det er sjovt, kunne de ligeså godt lave det et andet sted).

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-01-06 10:26

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> på at Fogh og Bertel ville have kaldt det spild af tid (udfra devisen at
> hvis det er sjovt, kunne de ligeså godt lave det et andet sted).

Det lyder absolut mere 'fornuftigt' end Bertels udgydelser. Heldige
unger.
Mvh
Erling

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 05-01-06 17:59

> [...]
> vej. De skal undervises i børnehaverne - i skolen (hvis det kan gøres
> billigt) - og nu vil han fan'.. også have undervisning i

Ja, og så vidt jeg har hørt, skal SFO være obligatorisk for elever indtil 3
kl, selvom jeg som forældre måske hellere ville have de kom lige hjem efter
skole og legede med deres kammerater på vores bondegård!!

VH BA