Huldiameter?
Fra : Harry Lund

Dato : 24-01-06 10:41

Kære gruppe,
hvor stor skal diameteren være i hullet i en mejsekasse?

Fra : Georg Tranholm

Dato : 24-01-06 13:53

"Harry Lund" <harrylund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe,
> hvor stor skal diameteren være i hullet i en mejsekasse?

Hej.

Musvit 32mm
Andre mejsearter 28mm

Mvh GT

Fra : Harry Lund

Dato : 24-01-06 15:53

Erdu sikker. Min mejsekasse har en huldiameter på 18 mm. Og ganske rigtig
sidder der af og til en mejse og pikker i hullet. Men 32 mm det svarer til
stærekassens hul ????
Venligst Harry

Fra : Georg Tranholm

Dato : 24-01-06 16:34

> [...]
> sidder der af og til en mejse og pikker i hullet. Men 32 mm det svarer til

Hej igen

Jeg blev en lille smule i tvivl men fandt så denne adr.

http://www.e-haven.dk/artikler/fuglekasser/fuglekasser.htm

Hvis linket knækker må du taste den ind manuelt.

Mvh. GT.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-01-06 16:07

Harry Lund wrote:

> Kære gruppe,
> hvor stor skal diameteren være i hullet i en mejsekasse?

Se her:
http://www.dof.dk/sider/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=89

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 24-01-06 16:49

> Se her:
> http://www.dof.dk/sider/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=89

Ja nu har du så fået to svar og ovenikøbet med henvisning til samme link, så
mon ikke den holder vand.
Med boremaskine og hulsavsklinge er det hurtigt og nemt at lave
indflyvningshullet.

Mvh. GT

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-01-06 17:04

Georg Tranholm wrote:

> Ja nu har du så fået to svar og ovenikøbet med henvisning til samme link, så
> mon ikke den holder vand.

Hmm... så vidt jeg kan se, så er der ikke to henvisninger til det samme
link...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 24-01-06 17:31

> Hmm... så vidt jeg kan se, så er der ikke to henvisninger til det samme
> link...

Nej jeg har klumret i det. DOF´s er iøvrigt det mest omfangsrige

GT.

Fra : Harry Lund

Dato : 25-01-06 09:21

Tak for svarene. Hullet er nu 28 mm.

Fra : Max

Dato : 25-01-06 17:03

Hej Harry

> Tak for svarene. Hullet er nu 28 mm.

Så må man jo håbe mejserne har skydelæeren med :)

Mvh Max

Fra : Harry Lund

Dato : 25-01-06 19:55

Ja, det har de. For ser du ,vi har set dem sidde ved hullet og med den
fornemmelse for problemer jeg har ,så kunne jeg se ,at den overvejede om det
var arbejdet værd at forstørre hullet. ))))