Silkehaler
Fra : Krag

Dato : 28-12-05 01:13

Vi har nu en flok Silkehaler (ca. 30-40 stk) nede i haven.!!
De har været her en uges tid.!!
Er det usædvanligt eller hvad.??
Bor ved Mariager fjord.!!

Bo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-12-05 01:41

Krag wrote:

> Vi har nu en flok Silkehaler (ca. 30-40 stk) nede i haven.!!
> De har været her en uges tid.!!
> Er det usædvanligt eller hvad.??
> Bor ved Mariager fjord.!!

Jeg tror ikke det er usædvanligt, jeg bor i Ølstykke, og jeg har flere
gange i løbet de sidste par uger observeret en stor flok silkehaler (over
100 stk.), så vidt jeg kan se, så går de målrettet efter træer og budske
med bær.

Det er lidt synd for de lokale solsorte, for silkehalerne kan på kort tid
rydde nogle bærbudske, som en solsort har kæmpet hårdt for at beskytte,
som dens territorium og vinterforråd...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen