skrukhøns.
Fra : Clas Lau

Dato : 02-01-06 23:08

Hejsa NG.

Jeg overveje at lave en mindre fasan opdræt til egen udsætning. Til det har
jeg brug for nogle skrukhøns vel ca. 5-10 stk. Jeg har hørt at dværghøns
skulle være det bedste, og planen er så når de ikke skal ligge på fasanæg at
de så kan lave lidt omelet...

Hvor køber jeg sådanne fugle?
Hvilken art (af dværghøns) kan I evt. anbefale?

Jeg bor i nordjylland, så det skal jo gerne være i det område vi taler om.

Mvh

-Clas-

Fra : Lasse

Dato : 03-01-06 22:12

Hej clas, skrukhøns er en god ide, ig især dværghøns, da de tit er skruk,
men da de er levende væsner, og ikke føler sig klar hver dag, vil jeg råde
dig til at gøre som vi har gjort.. Køb en rugemaskine, den virker hver dag,
og skader ikke æggene. Så kan man bedre styre det, og du kan købe en i den
størrelse du ønsker. for eks har Harald nyborg vidst stadig en til 30
hønseæg ca, til ca 400 kr.. Vi har en fra America i Thisted, til 3500kr, og
den er god, og giver meget gode resultater.. Se evt www.fjerkræ.dk De har
mange gode råd, og erfaringer.. og lidt til salg i ny og næ . Det er et
debat forum, for hobby avlerne

Mvh Lasse

Fra : Torben Farum

Dato : 03-01-06 22:41

> [...]
> Hvilken art (af dværghøns) kan I evt. anbefale?
>
> Jeg bor i nordjylland, så det skal jo gerne være i det område vi taler om.

Jeg har et varmeskab, som vi med held har udruget kyllinger i et par gange,
det vil jeg evt. godt udleje i en kortere periode.

Torben Farum
9300 Sæby