Red Claw Crayfish kønsbestemmelse
Fra : temlihemli@gmail.com

Dato : 18-01-06 19:19

Hej
Jeg har en Red Claw Crayfish krebs til at gå alene, og tænkte at den
måske havde brug for lidt selskab. Den er efterhånden 3 år gammel og
ca 15 cm lang. Hvad vil den sige tilat få en anden krebs ned i
akvariet? Og hvordan bestemmer jeg hvilken køn min har, således at
jeg kan få en af et andet køn. Og hvor kan man skaffe Red Claw
Crayfish i nordjylland (Aalborg)?
mvh
Jeppe

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-01-06 21:40

temlihemli@gmail.com wrote:
> [...]
> måske havde brug for lidt selskab. Den er efterhånden 3 år gammel og
> ca 15 cm lang. Hvad vil den sige tilat få en anden krebs ned i

Hvis dit akvarie er stort nok er det ikke noget problem - jeg vil sige
min. 200 liter og adskillige gemmesteder.

Og hvordan bestemmer jeg hvilken køn min har, således at
> jeg kan få en af et andet køn.

google er din ven ! http://www.crayfishworld.com/sexy.htm

Jeg vil dog lige gøre dig opmærksom på at de får flere hundrede unger
pr. kuld. Tro mig, 1-200 3 mm store krebs er enormt nuttede - 50-100 små
krebs på 25-50 mm er ikke spor sjovt, medmindre du har masser af plads
til dem !!

Og hvor kan man skaffe Red Claw
> Crayfish i nordjylland (Aalborg)?

Uhada, den var værre ! I den periode jeg boede i Aalborg (2000-2003)
tror jeg ikke jeg så krebs nogen steder..... der er ikke andet for end
at ture rundt til de forskellige butikker!

/Ole

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 21-01-06 15:48

[...]
----
Du kan meget nemt se det på kløerne, så vidt jeg ved et det kun hannerne der
har de aflange røde pletter. Ellers den side som en anden anbefalede har jeg
fået rigtig meget ud af.

Når du siger 15 cm hvor er det så fra og til? Jeg har haft en han i ca. 2 år
og den måler også ca. 15cm fra halespids til øjnene.

Hvad fodrer du din med? Jeg har indtil videre brugt bundpiller til
akvariefisk, men læste på en side om crayfish at koi-bundpiller skulle være
mindst ligeså gode (og meget meget billigere!).

/Søren