Fisk bag baggrunden...
Fra : H.S.

Dato : 15-01-06 17:15

Jeg har en Back to Natura baggrund, men den slutter ikke tæt til den ene
side af akvariet.
For at 'tætne' de sidste 3-4 cm har jeg 'limet' et aflangt stykke
nylonstrømpe fra til endeglasset og bagrrunden, med silikone (i må ikke
grine, det var det bedste jeg kunne finde på).

Men jeg får stadigvæk fisk og malleunger om bag baggrunden, så jeg vil tro
de 'kravler' over baggrunden. Men baggrunden er ikke 'høj' nok til at
forhindre nogle fisk i at hoppe over, med mindre jeg sænker vandstanden, og
det er jo ikke helt meningen.

Så hvad gør man ? - kan man gøre det umuligt for fiskene at komme bag
baggrunden ? - Eller skal man f.eks. pille nettene ud af de huller som er i
baggrunden, og så lade fiskene svømme frit frem og tilbage ?

Hvad gør i ?

--
----
Henrik

Besøg www.aficionado.dk
En cigarnyders blog

Fra : Esben Sebastian Karl~

Dato : 23-01-06 07:41

Hej,

tror du ikke at det er en Oda baggrund at du har?

Det lyder ikke til at det er en Back to nature baggrund som du har fået fat
i.

Personligt havde jeg tømt akvariet og enten sat en anden baggrund i, eller
hævet baggrunden på en måde og fået den fuget helt tæt. Det andet bliver
aldrig holdbart.

mvh
Esben

Fra : H.S.

Dato : 23-01-06 13:48

Jeg har også tænkt tanken, uanset mærket

Men det kunne jo være nogen her havde et trick til at løse problemet,
uden at skule tømme tanken....