Et bedre hjem til skildpadderne?
Fra : Brian Binnerup

Dato : 06-01-06 22:27

Hej,

Vi har to skildpadder, som er 3/4 år gamle - det er sumpskildpadder som bor
i et akvarium sammen med en snes fisk.

Nu har vi et familiemedlem der har fået kræft, og i den forbindelse står vi
for at adoptere end hund, og et eller andet sted giver det en del mindre tid
til at holde skildpadder.

Det akvarie de er i er ved at være for lille til deres størrelse, de vokser
jo rimelig hurtigt, og lige pt. skal vi så enten investere i et større
akvarie, eller se om vi kan finde et nyt hjem til vores skildpadder, og
realistisk set betyder vores hundeadoption nok at skildpadderne egentligt
vil få et bedre hjem et andet sted.

Jeg har bestemt ingen forventning om at skulle have penge for dem, og jeg
afleverer dem gerne i Østjylland hvis der er nogen der har et godt hjem til
dem.

Er det overhovedet realistisk at finde, eller er der ingen der har interesse
i skildpadder der ikke er helt små?

Mvh

Brian Binnerup
8462 Harlev J

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-01-06 17:03

Hej Brian
Vi har netop været i Plantorama i Vejle, der havde de to-tre ret store
sumpskildpadder i et meget stort bassin sammen med flere kæmpestore
guldfisk. De så ud til at have det supergodt. Måske kan Plantorama bruge et
par ekstra?
Hilsen Vibeke

Fra : Brian Binnerup

Dato : 07-01-06 17:22

> [...]
> sumpskildpadder i et meget stort bassin sammen med flere kæmpestore
> guldfisk. De så ud til at have det supergodt. Måske kan Plantorama bruge

Det lyder som en idé - jeg vil prøve at give dem et kald mandag.

Tak for tippet.

Mvh

Brian