Hvor gemmer mallen sig ?
Fra : H.S.

Dato : 05-01-06 22:30

Vores Ancistrus maller har fået unger - vi har indtil videre fundet 5 - men
2 er siden døde. De sidste 3 lever i bedste velgående.

Jeg ved mallen (hannen) gemmer sig i hulen, og passer på æggene, men nu er
det længe siden malleungerne kom frem (ca 1 uge siden) - og han gemmer sig
stadigvæk - han kommer ikke ud når vi har kigget efter ham. - Hvad skyldes
denne adfærd ?

--
----
Henrik

Besøg www.aficionado.dk
En cigarnyders blog

Fra : H.S.

Dato : 05-01-06 22:30

Ps. Emnet skulle have været "Hvorfor gemmer mallen sig?"

Fra : Johnny

Dato : 09-01-06 22:14

> [...]
> stadigvæk - han kommer ikke ud når vi har kigget efter ham. - Hvad skyldes

Der er flere æg.

Fra : H.S.

Dato : 10-01-06 14:42

Jeg tror dælme du har ret. For de sidste par dage er der dukket en
enkelt ny malle op, hver dag. - nu har vi 5 eller 6 nye fine maller.

- Er Ancistrus normalt en malle som gerne yngler ?

Fra : Johnny

Dato : 11-01-06 16:24

"H.S." <henrik@qlm.dk> wrote in message
Jeg tror dælme du har ret. For de sidste par dage er der dukket en
enkelt ny malle op, hver dag. - nu har vi 5 eller 6 nye fine maller.

- Er Ancistrus normalt en malle som gerne yngler ?

Ingen anelse.

Overtog nogle fra en kammerat som aldrig havde oplevet det, og et par
måneder efter var der mange unger.

Min oplevelse var at mallefar kun var ude om natten.

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 11-01-06 18:47

Alm ancistrus er stort set lige så nem at få til at yngle som guppier. Det
kræver bare at de har den rette størrelse og at de ikke går sammen med fisk
der kan lide 'malleungemad' :)
I dag da jeg rensede min spandpumpe i mit 375 liters malawi fandt jeg 5
unger. Det er utroligt at de har klaret sig blandt de store fisk men det har
de altså. Ynglevilligheden er der altid der er bare et spørgsmål om at de
overlever. Tillykke med ungerne, prøv at give dem et stykke agurk, det ser
ultra sødt ud når et stykke agurk er belejret af 50 små sugekopper :=)

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr
www.mbuna.dk
www.akvadag.dk