Spgm. ang. Log4J
Fra : Verner Jesen, Ålborg

Dato : 17-01-06 18:16

Hej NG!

Hvad er egentlig fordelen ved at benytte Log4J, frem Javas eget "Commons"
Log?

pfht, VV

Fra : Henrik Lynggaard Han~

Dato : 17-01-06 18:49

Verner Jesen, Ålborg wrote:
> Hej NG!
>
> Hvad er egentlig fordelen ved at benytte Log4J, frem Javas eget "Commons"
> Log?

Det virker under java 1.3, ellers foretrækker jeg java 1.4 logging fordi:

* Den er standard
* Den virker mere rettet med applications logging hvor log4j er mere
rettet mod logging som debug værktøj

Pas på med at skrive "Commons", for jakarta har faktisk udgivet et
tredje logging framework. det hedder netop commons-logging og er
egentligt bare en facade på de 2 andre.

mvh
henrik

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 17-01-06 19:06

Verner Jesen, Ålborg wrote:
> Hvad er egentlig fordelen ved at benytte Log4J, frem Javas eget "Commons"
> Log?

log4j og java 1.4 logging gør grundliggende det samme.

Til små applikationer foretrækker man ofte java 1.4 logging
fordi det kommer med java så man sparer en jar fil.

Til større applikationer foretrækker man ofte log4j p.g.a.
større fleksibilitet (mere avancerede appenders etc.), log4j
typisk er der alligevel, java 1.4 logging koden har ikke noget
godt ry som kode betragtet.

Dem der ikke kan bestemme sig bruger så jakarta commons
logging som er et fælles interface der kan bruge log4j eller
java 1.4 logging eller et tredie obskurt logging framework,
som jeg ikke kan huske hvad hedder (men som heller ikke
bruges meget).

Arne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-01-06 22:57

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> [...]
> java 1.4 logging eller et tredie obskurt logging framework,
> som jeg ikke kan huske hvad hedder (men som heller ikke

Lille ekstrakrølle: common-logging har et problem med håndtering af
class loadere som gør man skal holde tungen lige i munden (jeg blev
ramt da jeg brugte Eclipse Fat Jar). Det bliver fikset i 1.0.5

--
Thorbjørn Ravn Andersen