input fra bruger?
Fra : Paminu

Dato : 09-01-06 18:07

Mit Java er noget rustent. Hvordan får man input fra brugeren? Jeg huskede
det som noget ala String pp = args[0], men det giver en fejl.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-06 18:39

Paminu <sdef@asd.com> writes:

> Mit Java er noget rustent. Hvordan får man input fra brugeren? Jeg huskede
> det som noget ala String pp = args[0], men det giver en fejl.

Kode? Fejl?

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Janus

Dato : 09-01-06 21:10

Paminu wrote:
> Mit Java er noget rustent. Hvordan får man input fra brugeren? Jeg huskede
> det som noget ala String pp = args[0], men det giver en fejl.

Er det parametre til programmet, du mener?

public class MyClass {

public static void main(String args[]) {
new MyClass(args);
}

public MyClass(String arguments[]) {
// ... something
}
}

Vh Janus

--

(\__/) This is Bunny,
(='.'=) help Bunny gain world domination:

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 09-01-06 21:40

Paminu wrote:
> Mit Java er noget rustent. Hvordan får man input fra brugeren? Jeg huskede
> det som noget ala String pp = args[0], men det giver en fejl.

Hvis du er i main metoden så burde ovenstående være OK.

Ellers henter man ofte bruger input med:

BufferedReader br = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));
System.out.print("Indtast noget: ");
String line = br.readLine();

Og fra Java 1.5 kan man bruge:

Scanner scn = new Scanner(System.in);
System.out.print("Indtast noget: ");
String line = scn.nextLine();

Arne

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 10-01-06 17:16

Paminu skrev:
> Mit Java er noget rustent. Hvordan får man input fra brugeren? Jeg huskede
> det som noget ala String pp = args[0], men det giver en fejl.

Her er et eksempel, som burde virke (Java 5.0):

public class MyApplication {
// I Java 1.4.2 ville du skrive:
// public static void main(String[] args)
public static void main(String... args) {
// Tjek at vi har modtaget nogle parametre:
if (args.length > 0) {
String parameter1 = args[0];
System.out.println("Parameter1 = " + parameter1);
} else {
System.out.println("Du skal indtaste nogle " +
"parametre til programmet.");
}
}
}

> javac MyApplication.java
> java MyApplication Testing
Parameter1 = Testing

Alternativt hvis det er input fra konsollen mens programmet koerer, er
der vist en anden der har givet et eksempel.

Mvh.
Bjarke W.