SimpleDateFormat ændret opførsel?
Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 09-01-06 14:19

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har en java-applikation som ind til nu
har kørt i Java 1.3. Her benytter vi java.text.SimpleDateFormat.
Vi er nu i gang med at konvertere til Java 5, og her oplever vi, at
dato-pattern i SimpleDateFormat har ændret sig.

Jeg har flg. meget simple test:

import java.text.*;

public class Test {

      SimpleDateFormat d = new SimpleDateFormat();
      System.out.println(d.toPattern());
   }

}

Køre jeg denne i Java 1.3.1_12 får jeg flg. output:
dd-MM-yy HH:mm

Benytter jeg i midlertidig Java 5 får jeg flg:
yy-MM-dd HH:mm

Jeg har forsøgt at finde denne ændring dokumenteret vha Google, men uden
held. Er der nogen, som lige kunne hælde ovenstående igennem en Java 5
og verificere, at det ikke er mit opsæt jeg har lavet et eller andet ged
i. Eller er der nogen, som kan bekræfte denne ændring i java.

Min opfattelse er, at en new SimpleDateFormat() skal tage den opsætning
som er defineret i det miljø man køre i (her Windows XP).

På forhånd tak,
Søren Berg Glasius

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 09-01-06 14:57

Søren Berg Glasius wrote:
> Køre jeg denne i Java 1.3.1_12 får jeg flg. output:
> dd-MM-yy HH:mm
>
> Benytter jeg i midlertidig Java 5 får jeg flg:
> yy-MM-dd HH:mm

http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4842276

Arne

Fra : Søren Berg Glasius