Hjælp til javascript:NewWindow
Fra : [2100] Kenneth Ricky

Dato : 08-01-06 02:48

Hej Alle.

Har brug for en smule hjælp.
Har forsøgt mig med google men uden held.

Jeg har brugt følgende kode i en flash fil
javascript:NewWindow=window.open('Images/2d.jpg','newWin','width=656,height=876,toolbar=No,location=No,scrollbars=yes,status=No,resizable=No,fullscreen=No');NewWindow.focus();
void(0);

Mit spørgsmål er nu om det er muligt at ændre baggrundsfarven?
Har forsøgt med color=#000000, bgcolor=#000000, color=black men uden held.

Er det overhovedet muligt at definere én farve ?

Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar.

mvh.

Kenneth.
Fjern NS fra mail ved svar.

Fra : [2100] Kenneth Ricky

Dato : 08-01-06 02:53

Et lille tillægsspørgsmål.
Er det muligt at lægge en commando ind der automatisk lukker for vinduet
ligegyldigt hvorhenne man trykker ?

Mvh.
Kenneth
Fjern NS fra mail ved svar.

Fra : Malte Christensen

Dato : 08-01-06 02:56

[2100] Kenneth Ricky wrote:
> [...]
>
> Er det overhovedet muligt at definere én farve ?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar.

Kunne du ikke få bodyload() i det nye vindue til at sætte baggrundsfarven?

Fra : [2100] Kenneth Ricky

Dato : 08-01-06 03:07

Det var hurtigt svar :) Rart at se jeg ikke er den eneste natteravn.

Nu er problemet at det nye vindue kun bliver defineret i den ene linie jeg
har sat ind.
Den fulde kode jeg bruger i flash, hvis det kan hjælpe, ser ud som følgende:

on (release) {
getURL("javascript:NewWindow=window.open('Images/1d.jpg','newWin','width=660,height=880,toolbar=No,location=No,scrollbars=yes,status=No,resizable=No,fullscreen=No');NewWindow.focus();
void(0);");
}

Det der er tiltænkt med den er at den henter det ønskede billede frem i en
popup, men ak desværre laver den en fin lille hvid kant rundt om billedet :(
Da det er sort baggrundsfarve der er på billederne, ser det lidt dumt ud og
derfor ville jeg gerne kunne ændre baggrundsfarven i popupen.

Så som svar på dit spørgsmål må jeg svare nej, af den grund at der ikke et
eksternt html dokument jeg kan ændre i.

Nu er Javascript heller ikke lige min stærke side, så undskyld hvis mit svar
er en smule "way out there"

mvh.
Kenneth.
Fjern NS fra mail ved svar.

Fra : Malte Christensen

Dato : 08-01-06 03:30

[2100] Kenneth Ricky wrote:
> [...]
> eksternt html dokument jeg kan ændre i.
>
> Nu er Javascript heller ikke lige min stærke side, så undskyld hvis mit svar

Hmm, hvad med innerWidth? Jeg har ikke selv prøvet, men du kender jo
størrlsen på det, der skal vises, så hvis du laver pop up vinduet småt
nok...)

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 09-01-06 09:44

[2100] Kenneth Ricky wrote:
> Har brug for en smule hjælp.
> Har forsøgt mig med google men uden held.

Hejsa Kenneth.

Du får nok en del mere hjælp i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.clientside idet javascript != java
Jeg kan dog se, at du har været heldig at få hjælp her i gruppen, men
næste gang vil jeg foreslå ovenstående gruppe.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : [2100] Kenneth Ricky

Dato : 09-01-06 22:06