ActionListener på Choice
Fra : Kasper Johansen

Dato : 06-01-06 09:52

Hej gruppe.

Jeg vil gerne have sat en ActionListener på et Choice-objekt.

Jeg har prøvet med

<code>
tha_choice.addActionListener(new ActionListener(){
public void actionPerformed(ActionEvent ae){
System.out.println("Hejsa");
}
});
</code>

Jeg har importeret følgende:
import java.awt.event.ActionListener;
import java.awt.event.ActionEvent;

Jeg får fejlen:
cannot find symbol - method addActionListener(<anonymous
java.awt.event.ActionListener>)

Er der nogle, der kan give mig nogle hints, om hvad jeg gør galt?

Kasper Johansen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 06-01-06 10:00

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> java.awt.event.ActionListener>)
>

> Er der nogle, der kan give mig nogle hints, om hvad jeg gør galt?

Hej Kasper

Hvis du kigger i API-dokumentationen
(http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api)
kan du se at addActionListener-metoden slet ikke er defineret for
Choice-klassen.
Jeg har aldrig selv brugt denne klasse, men du skal nok kigge at bruge
en ItemListener i stedet.

MVH Thomas Bendsen

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 06-01-06 10:05

Kasper Johansen wrote:
> cannot find symbol - method addActionListener(<anonymous
> java.awt.event.ActionListener>)

Den klasse har ganske rigtigt ikke nogen sådan metode....
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/awt/Choice.html

Muligvis kan du bruge addItemListener i stedet.....