Profiler til Java
Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-12-05 15:02

Hej

Jeg prøver at lave nogle optimeringer til Java, og leder efter en
profiler der giver et lidt mere overskueligt resultat end javas egen.

Jeg har fundet frem til JProfiler ( http://www.ej-technologies.com/ ) -
men det er kun muligt at hente en evaluation udgave ned - og som den
fattige studerende jeg er leder jeg efter et alternativ (selvfølge lige
så brugbart) der er gratis. Er ellers ret glad for JProfiler.

Har prøvet lidt andre, men de er enten forholdsvis "besværlige" at
installere eller at bruge.

Er der nogen der har nogle forslag ?

mvh.

Jakob

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 20-12-05 17:07

Jakob Andersen wrote:
> Er der nogen der har nogle forslag ?

Jeg har brugt den her:

http://eclipsecolorer.sourceforge.net/index_profiler.html

Som integrerer sig med (og forudsætter du bruger) Eclipse som IDE.

Den er ikke så avanceret, men den gør alligevel det man har brug for.

mvh

Nikolaj

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-05 17:18

Jakob Andersen <jakobmoll@gmail.rem.com> writes:

> Er der nogen der har nogle forslag ?

Både Netbeans og Eclipse har profilere i ekstramoduler, der er
integreret i deres IDE. Jeg har brugt den i Eclipse, og den var ok
til det jeg skulle vide.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-12-05 18:46

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Både Netbeans og Eclipse har profilere i ekstramoduler, der er
> integreret i deres IDE. Jeg har brugt den i Eclipse, og den var ok
> til det jeg skulle vide.

hmmm... ok. Jeg er ikke pt. så meget for at sætte mig ind i Eclipse
eller Netbeans - de har alt for mange funktioner til at jeg uden videre
kan overskue det (emacs fungerer godt nok til mig).

Men af mangel på bedre bliver jeg måske nød til det :-/

mvh.

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-05 19:46

> [...]

> eller Netbeans - de har alt for mange funktioner til at jeg uden
> videre kan overskue det (emacs fungerer godt nok til mig).

Javelja. Hvad bruger du så som debugger? jdb i en GUD-buffer?

I Eclipse kan jeg sidde i en debugsession, finde en fejl og rette den
i kildeteksten og gemme med Ctrl-S. Herefter oversætter Eclipse
kildeteksten og beder JVM'en opdatere koden, og der hoppes tilbage til
første sted hvor kodeændringen ikke har påvirket den kørende kode,
hvorefter man kan fortsætte sit arbejde. I "gamle dage" skulle man
genstarte programmet hver gang man lavede en ændring - det savner jeg
ikke.

> Men af mangel på bedre bliver jeg måske nød til det :-/

Der findes skam adskillige profilere til Java. (Bare spørg google)

Det der kan gøre en forskel i mine øjne er hvor godt den er flettet
ind i din editor, og her er Emacs ikke specielt godt understøttet mht
Java.

Gør dig selv en tjeneste og lær et moderne kraftværktøj.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-12-05 20:00

> [...]
> hvorefter man kan fortsætte sit arbejde. I "gamle dage" skulle man
> genstarte programmet hver gang man lavede en ændring - det savner jeg

Som sagt; det kan være jeg bliver "nød" til det Det bliver nok bare
ikke i denne omgang.

> Der findes skam adskillige profilere til Java. (Bare spørg google)

Det er det jeg har gjort, men ville høre om der er nogle der var at
foretrække frem for andre (istedet for at jeg selv prøvede alle sammen
igennem for at finde den eneste ene (altså profiler).

> [...]
> Java.
>
> Gør dig selv en tjeneste og lær et moderne kraftværktøj.

Mit problem er måske bare at jeg ikke har brug for det helt store
værktøj, men bare kan nøjes med én skruetrækker. Men som sagt - det kan
være men skulle kigge på det.

mvh.

Jakob

Fra : Janus

Dato : 20-12-05 22:56

Jakob Andersen wrote:

> Mit problem er måske bare at jeg ikke har brug for det helt store
> værktøj, men bare kan nøjes med én skruetrækker. Men som sagt - det kan
> være men skulle kigge på det.

Tja, nu vil jeg ikke kalde mig selv nogen Guru ud i javaprogrammering,
så de projekter jeg sidder med, er pt hverken multi threaded eller har
performancekrævende databasetilgang, for ej at glemme JNI på tværs af
netværk. Alligevel nyyyyder jeg at arbejde i Eclipse, et fantastisk
program, som jeg ikke har sat mig helt ind i endnu, men det er både
brugervenligt, rimelig hurtigt og har nogle funktioner der lysår længere
fremme end den editor jeg brugte tidligere.

Prøv det, prøv det :)

Vh Janus