Hvordan finder man java(.exe)
Fra : Mikael Flensborg

Dato : 16-12-05 12:26

Hej...

Håber der er nogen der kan svare på dette?

Givet at jeg står i en kørende instans af et java program. Hvordan
finder jeg stien til den java(.exe) der kører mit program?..
Jeg skal bruge det til at kunne "spawne" et konverteringsprogram der
kører for sig selv i en ny JVM men med den samme java..

/Mikael

Fra : Michael Weber

Dato : 16-12-05 13:58

"Mikael Flensborg" <mflensborg@clcbio.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal bruge det til at kunne "spawne" et konverteringsprogram der
> kører for sig selv i en ny JVM men med den samme java..

System.getProperty("user.dir") ?

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Søren Mors

Dato : 16-12-05 21:10

Michael Weber wrote:
> "Mikael Flensborg" <mflensborg@clcbio.com> skrev i en meddelelse

> System.getProperty("user.dir") ?

Det giver det aktuelle katalog, som jo er noget lidt andet. For java 1.5
(og sikkert også tidligere) garanteres det at
System.getProperty("java.home") vil fortælle dig hvor den nuværende java
er installeret. java.exe plejer så at ligge i bin, men det er der vist
ikke nogen garanti for.

Prøv evt. at dumpe resultatet af System.getProperties og se om ikke der
er noget godt. Dokumentationen for den metode angiver hvad du er
garanteret at finde, men der kan også være andet godt.

Søren Mors

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-12-05 19:38

Mikael Flensborg wrote:
> [...]
> Jeg skal bruge det til at kunne "spawne" et konverteringsprogram der
> kører for sig selv i en ny JVM men med den samme java..

Lav en forudsætning om at JAVA_HOME peger på
root dir. Det bruges af mange Java server apps.

Arne