Sætte bredden løbende på Columns
Fra : Janus

Dato : 18-11-05 03:04

Jeg har et lille problem, så I måske kunne hjælpe mig med?

Jeg har et JTable med en DefaultTableModel (dtm).

dtm sætter colums headers og jeg tilføjer rækker løbende via dtm.
Nu er det bare sådan, at data i de forskellige celler kan være at
variabel størrelse.

Hvordan får jeg mit program til at sætte column width til at være den
mængde plads, der maksimalt er behov for?

Eksempel:

Først et tomt JTable:

-------------------------
|header1|header2|header3|
-------------------------

Og jeg indsætter sådan her: dtm.addRow(new String[] {"Maden", "Er",
"Skipperlabskovs". Nu skal mit table formatteres således:

---------------------------------
|header1|header2| header3 |
---------------------------------
|Maden |Er |Skipperlabskovs|

Og igen:

|header1| header2 | header3 |
|Maden |Er |Skipperlabskovs|
|Uhm |Superfantastisk|Lækkert |

Kan altså ikke lige greje det, eksemplet på
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/example-1dot4/TableRenderDemo.java
og metoden initColumnSizes(JTable table) kan ikke bruges, da den beror
på en række data, der er "lange" (longValues fra MyTableModel).

På forhånd tak,
Janus