Java array med hex-tal...
Fra : MicJen

Dato : 17-11-05 22:19

Hej!

Jeg skal have lavet et array som kan indeholde hex tal, ja det skal faktisk
initialiseres til at indeholde dem, men kan ikke lige greje det. Et hex tal
er 4 bit.

Normalt når et array laves bruges en type, men hvilken type er hex?

Initialiseret array:
int[] intArray = {1, 2, 3};

Jeg har prøvet at skrive 0xB, f.eks. men det bliver noget volapyk, når jeg
forsøger at skrive det ud.

På forhånd tak.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 17-11-05 22:49

MicJen wrote:
> [...]
> er 4 bit.
>
> Normalt når et array laves bruges en type, men hvilken type er hex?
Der er ingen bestemt hexadecimal type - du bruger bare normal integers
og formatterer og angiver dem som hex.
Eksempel:
public class HexTester {

      int[] intArray = {0xFF, 0xF, 0xF0};

      for (int i : intArray){
         System.out.println(Integer.toHexString(i));
      }
   }

}

Fra : MicJen