deling af variable mellem 2 klasser!
Fra : Heureka

Dato : 14-01-06 14:36

Hejsa,

Jeg har i mit eksisterende projekt 2 klasser. Den ene klasse skal have
adgang til den anden klasses variable. Jeg har lavet en metode i den ene
klasse som returnere adressen for en enkel variabel ( getPointer() ) og i
den anden klasse som klasse som kan modtage adressen på en variabel (
setPointer() ) og det virker fint, men nu har jeg brug for metodekald som
kan håndtere flere variable - hvordan gør jeg det uden at sku' lave et kald
for hver variabel jeg ønsker at "dele" mellem klasserne. Jeg tænker på at
lave en array med pointere til hver af variablene men ved ikke om det sund
kodepraksis. Nogen bedre forslag?

Vh.
Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-01-06 15:32

On Sat, 14 Jan 2006 14:35:35 +0100, Heureka wrote:

> [...]
> lave en array med pointere til hver af variablene men ved ikke om det sund
Hvad med at have den klasse, hvor du skal have adgang til medlemmerne, som
et medlem i den anden klasse.

class foo{
public:
int bar1;
std::string bar2;
};

class bar{
private:
foo myfoo;
void testmyfoo;
}

void bar::testmyfoo{
std::cout << myfoo.bar1 << myfoo.bar2 << std::endl;
}

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen