Problemer med Scener
Fra : Kollberg

Dato : 24-01-06 13:49

Jeg kan ikke få startet en scene fra en knap som ligger i en MC.
Det burde være simpelt - er der en der kan hjælpe?

Henrik Kollberg

Fra : Kollberg

Dato : 24-01-06 18:53

Sagt på en anden måde: Hvorfor virker dette ikke?

if (_root.MenuJulie==1) {
gotoAndPlay("Julie");
stop();
}

Jeg har også prøvet med
if (_root.MenuJulie==1) {
_root.gotoAndPlay("Julie");
stop();
}

Fra : Kollberg

Dato : 24-01-06 19:45

Her er en fla der viser problemet:
http://home8.inet.tele.dk/kollberg/test/Test01.fla

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 14:11

"Kollberg" <hmk@REMOVE.pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke få startet en scene fra en knap som ligger i en MC.
> Det burde være simpelt - er der en der kan hjælpe?
>
> Henrik Kollberg

Hej Henrik

Du har rod i din taksonomi, udtrykket:

_root.gotoAndPlay("Scene 2");

betyder "Gå til roden og spil den frame der hedder Scene2" og ikke "Gå til
roden og vis Scene2"

Jeg kan ikke helt huske hvordan det er man refererer til scener, men prøv
evt. at kigge i din help file.

Fra : Kollberg

Dato : 27-01-06 10:10

Jeg takker.
Jeg vælger så at ligge knapperne direkte på Scene 1 og ikke i en MC for så
virker gotoAndPlay("Scene 2");
Det syntes jeg er lidt mærkeligt, men OK sådan er det bare.