Nogle små flash finesser?
Fra : MipZhaP

Dato : 30-12-05 00:23

Hej NG,

Jeg er nysgerrig efter om det er muligt at dreje f.eks. et
bogstav 360grader, eller bare 90grader ad gangen, hele vejen
rundt på en eller anden måde? Umiddelbart kan jeg kun dreje
90grader og så ikke mere? Kan det virkelig passe?

En anden ting, hvis jeg f.eks. har en sort streg som drejer (90
grader) nogle steder og sådan, kan man så få f.eks. en lille hvid
streg til at køre oven i den sorte på en let måde uden at skulle
lave alt for meget vildt?

Jeg bruger Macromedia Flash Professional 8, til jeres
information.

-// Marc Ilsø Poulsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 09:12

"MipZhaP" <mipzhap@mipzhap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt på en eller anden måde? Umiddelbart kan jeg kun dreje
> 90grader og så ikke mere? Kan det virkelig passe?

Du skal bare have konverteret dine bogstaver til grafik - marker
bogstaverne, og tryk CTRL-B to gange for at "break apart" din tekst - så kan
du frit rotere og skalere som du vil.

> [...]
> grader) nogle steder og sådan, kan man så få f.eks. en lille hvid
> streg til at køre oven i den sorte på en let måde uden at skulle

Kopier den sorte streg - lav at nyt lag - paste in place (CTRL+shift+V) -
marker stregen på det nye lag - skift farven til hvis - mindsk stregtykkelse
til det ønskede - lav en motion tween med din nye streg.